سرویس: اجتماعی 15:13 - پنجشنبه 13 مهر 1396

کارشناس هواشناسی استان اصفهان خبر داد

کاهش 5 درجه‌ای دمای اصفهان از امشب/ اصفهان در آبان ماه بارانی می‌شود

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: برای امشب و فردا یک افت دمای 5 درجه‌ای در استان خواهیم داشت، دمای شهر اصفهان امشب به 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بخش‌هایی از مناطق شمالی استان نیز امکان افت بیشتر دما را دارد.

به گزارش اصفهان شرق، میترا سیدان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که برای امروز یک موج ناپایدار ضعیف از بخش‌های شمالی استان عبور می‌کند که تا حد کمی استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، البته این ناپایداری‌ها قوی نخواهد بود.

وی با بیان این که امروز در یک سری از مناطق استان افزایش ابر خواهیم داشت، افزود: در مناطق شمال استان مانند کاشان، اردستان و نطنز و هم چنین سمت غرب استان شاهد افزایش ابر به همراه باد نسبتاً شدید تا شدید خواهیم بود، برای شهرستان کاشان احتمال بارش خفیف باران نیز خواهیم داشت.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: اهالی مناطق شرق و شمال شرقی استان مانند اردستان، نطنز و نائین ورزنه منتظر باد نسبتاً شدید به همراه گردوغبار محلی باشند به خاطر بادهای شدیدی که در اطراف اصفهان حاکم می‌شود خود شهرستان اصفهان نیز متأثر از گردوغبار محلی می‌شود.

وی از ضعیف شدن ناپایداری‌ها در روز جمعه خبر داد و یادآور شد: در اصفهان غبار صبحگاهی و آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت، در شهرستان‌های اردستان و نطنز نیز بادهای شدید و نسبتاً شدید خواهیم داشت.

سیدان با بیان این که روز شنبه نیز شاهد افزایش ابر و وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از این موج‌ها خیلی انتظار بارش نداریم و بیشتر باد و گردوخاک با خود دارد، دما نیز کاهشی است و برای امشب و فردا یک افت دمای 5 درجه‌ای در استان خواهیم داشت، دمای شهر اصفهان امشب به 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بخش‌هایی از مناطق شمالی استان نیز امکان افت بیشتر دما را دارد.

وی روند کاهش دما را تا فردا ادامه‌دار دانست و عنوان کرد: بیشینه دما برای فردا 23 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است، گرم‌ترین منطقه استان خور و بیابانک با 27 درجه سانتی‌گراد است که این منطقه نیز خنک‌تر شده چرا که دمای 30 درجه را در روزهای اخیر تجربه کرده بود؛ بوئین میاندشت نیز با یک درجه بالای صفر خنک‌ترین منطقه استان است.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان با بیان این که پدیده وارونگی دما هنوز رخ نداده است، بیان کرد: شرایط برای وقوع پدیده وارونگی دما زود است، برای وارونگی دما نیاز به شرایط پایدار است در حالی که شرایط استان فعلاً در حالت ناپایدار به سر می‌برد.

وی در پایان ابراز داشت: بارش‌های مؤثر را برای آبان ماه پیش‌بینی کرده‌ایم و تا آن موقع نباید انتظار بارش مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.