اصفهان شرق

حضور صدهزارنفری اصفهانی‌ها در راهپیمایی اربعین/با کاروان‌های غیرمجاز سفر نکنید

کدخبر: 146999
1396/07/13 در ساعت 08:05

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بابیان اینکه صدور روادید برای زائران اربعین  شروع شده است اظهار داشت: دفتر کنسولگری موقت عراق در اصفهان برای صدور روادید و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی تأسیس‌شده است.

وی در خصوص آخرین تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه «سماح» برای مراسم  اربعین گفت: ثبت‌نام از اول شهریور آغازشده و تاکنون بیش از پنج هزار نفر از مردم استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به حضور ۸۵ هزارنفری زائرین اصفهانی در اربعین سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰هزار نفر برسد.

زاهدی با اشاره به هزینه‌های ثبت‌نام در سامانه سماح افزود: هزینه صدور روادید برای هر زائر  ۴۰ دلار است، که ۲۵ هزار تومان جهت  بیمه زائر و ۱۱ هزار تومان برای هزینه فرآیند اجرایی کار دریافت می‌شود، مراحل ثبت‌نام، صدور روادید و تحویل آن به زائر بر عهده سازمان حج و زیارت است.

مدیرکل حج و زیارت استان از متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین خواست که  برای  تسریع در صدور روادید، هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سماح اقدام کنند.

زاهدی بابیان اینکه مسئولیت ثبت‌نام و برپایی موکب‌ها با ستاد بازسازی عتبات است، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰درخواست جهت برپایی موکب ارائه‌شده است.

گفتنی است، سازمان حج و زیارت به دلیل مسائل امنیتی سفر اربعین و پیشگیری از مشکلات احتمالی مجدداً نسبت به سفر به عتبات عالیات با کاروان‌های غیرمجاز هشدار داد.

زائران برای اطمینان از اینکه در کاروان مجاز و تحت نظارت سازمان حج زیارت ثبت‌نام نموده‌اند، باید به‌ دو شرط زیر توجه نمایند:

۱ثبت‌نام در دفاتر مجاز بدون پرداخت هرگونه وجه بوده و هزینه سفر به‌صورت فیش بانکی مکانیزه قابل پرداخت است.

۲پس از ثبت‌نام در کاروان مجاز پیامکی از سوی سازمان حج زیارت به ثبت‌نام کننده به‌منظور تائید ثبت‌نام در سیستم مورد تائید حج و زیارت ارسال خواهد شد.

این سازمان با توجه به اینکه سفر از طریق افراد حقیقی و حقوقی غیرمجاز موجب بروز مشکلاتی جدی برای زائرین محترم می‌شود، اعلام کرد، زائرین علاوه بر مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی می‌توانند مستقیماً در سامانه عتبات به نشانی atabat.org.ir ثبت‌نام نمایند.

انتهای پیام/ایمنا