سرویس: اجتماعی 13:05 - چهارشنبه 12 مهر 1396

معاون وزیر در جمع رؤسای ادارات تربیت بدنی:

درس «تربیت بدنی» هم باید «تمرین» داشته باشد/ 20 درصد دانش‌آموزان چاق هستند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سهم تحرکات خانواده‌ها را هم در جامعه افزایش دهیم؛ چطور دروس دیگر تمرین خارج از کلاس دارند اما تربیت‌بدنی ندارد؟

به گزارش اصفهان شرق، مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روسای اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان‌های کشور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سهم تربیت بدنی در مدارس باید چندبرابر شود.

وی افزود: نجات نسل کشور دست من و شماست و به همین میزان اهمیت ما بالا می‌رود؛ افسردگی و آسیب‌های اجتماعی، کمبود سواد حرکتی، بیماری‌های قلبی و عروقی و … مشکلاتی که اگر الان به دنبال آن‌ها نباشیم، در آینده با مشکل به آن‌ها برخورد می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید نسل را نجات دهیم اما به معنای این نیست که همه وظایف به دوش ما بیافتد اما باید بدانیم چقدر نقش مهمی داریم و هیچ نهادی نمی‌تواند این آسیب‌های اجتماعی را جبران کند.

حمیدی خاطر نشان کرد: اسیر افرادی نشوید که به دنبال ایجاد دکه گفت‌وگو برای خود هستند؛ دلسوز نظام و نسل آینده هستیم و به هیچ کدام یک از این فرصت‌های شغلی بجز خدمت دل نبسته‌ایم.

با 26 ساعت در 9 ماه نمی‌توان برای تربیت‌بدنی نسل آینده کار کرد

وی با اشاره به کمبود ساعات زنگ تربیت بدنی در مدارس بیان داشت: در 9 ماه با 26 ساعت اگر مشکلات جوی به وجود نیاید، نمی‌توان برای تربیت‌بدنی نسل آینده کار کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموز 12 تا 26 ساعت پیش ماست و خوشحال هستیم که سه ساعت اضافه کردیم اما بازهم اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ باید فرصت‌سازی برای تربیت بدنی در مدرسه ایجاد کنیم.

وی مطرح کرد: فوق برنامه یعنی درس کم است؛ در تربیت بدنی می‌گویم دانش‌آموز باید مهارت را بیاموزد و در حالت واقعی اجرا کند که این مستلزم برگزاری مسابقات بین دانش‌آموز است؛ فوق برنامه برای تحکیم و فرصت‌سازی برای کلاس است و می‌خواهیم از زمان 6 روزه مدرسه سهم بیشتری برای خودمان داشته باشیم.

حمیدی در ادامه گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای همان تمرینی است که باید در پایان کلاس درس اجرا شود؛ نه تنها کار دانش‌آموز محور داریم، بلکه باید سهم تحرکات خانواده‌ها را هم در جامعه افزایش دهیم؛ چطور دروس دیگر تمرین خارج از کلاس دارند اما تربیت‌بدنی ندارد!

وی افزود: در سال 90 بیش از 21 درصد دانش‌آموزان چاق بودند و این آمار در سال 94 علاوه بر کنترل رشد چاقی، سه دهم کاهش یافت که این جای تبریک دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: باید فرصت‌های بی‌شمار حرکتی در کلاس و خارج از کلاس و در مدرسه و اجتماع ایجاد کنیم و در چنین شرایطی می‌توانیم صحبتی برای گفتن داشته باشیم؛ باید بودجه را برای ورزش دانش‌آموزی قرار دهند و ورزش قهرمانی از اینجا تامین شود نه اینکه بودجه برای ورزش قهرمانی باشد و ما بریم بتوانیم بخشی از آن را برای ورزش دانش‌آموزی اختصاصی دهیم.

وی تاکید کرد: در فوق برنامه هرکسی آزادانه انتخاب می‌کند که در کجا فعالیت داشته باشد و فوق برنامه مکمل برنامه است؛ 40 هزار معاون پرورشی را تغییر عنوان دادیم تا بتوانند کمک بیشتری در این حوزه داشته باشند و باید آن‌ها را به این سمت سوق دهیم؛ وظیفه همه اولیا مدرسه است و این هوشمندی ماست که بتوانیم همه مدرسه را به این سمت سوق دهیم.

حیدری قول پرداخت بودجه مناسب را در 6 ماهه داد و تاکید کرد: اعتبارات خوبی را اختصاص می‌دهیم که تجهیزات مدارس را به‌روز‌رسانی و تکمیل کنید؛ بدر بسیاری از مدارس معلمان خوبی داریم اما دانش‌آموزان از تجهیزات رنج می‌برند و اگر می‌خواهیم کلاس خوب داشته باشیم، باید مدارس ما تجهیزات کافی و خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.