سرویس: اجتماعی 09:30 - چهارشنبه 12 مهر 1396

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان:

صدور روادید برای زائران اربعین از امروز شروع خواهد شد

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: دفتر کنسولگری موقت عراق در اصفهان تأسیس شده است و از امروز صدور روادید برای زائران اربعین شروع خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، غلامحسین زاهدی در خصوص آخرین آمار افراد ثبت‌نام شده در سایت «سماح» برای راهپیمایی اربعین اظهار داشت: ثبت نام از اول شهریور ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون بیش از پنج هزار نفر از مردم استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: دفتر کنسولگری موقت عراق در اصفهان تأسیس شده است و از امروز صدور روادید برای زائران اربعین شروع خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص هزینه‌های ثبت نام در سامانه سماح بیان کرد: هزینه صدور روادید 40 دلار است، 25 هزار تومان بابت بیمه زائر و 11 هزار تومان برای هزینه فرآیند اجرایی کار دریافت می‌شود.

وی تأکید کرد: مسؤولیت اعزام بر عهده سازمان حج و زیارت است که شامل مراحل ثبت نام، صدور روادید و تحویل به زائر می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه سال قبل 85 هزار نفر از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد نفرات ثبت نامی سامانه سماح در استان اصفهان امسال به 100 هزار نفر برسد.

وی خطاب به متقاضیان سفر اربعین امسال توصیه کرد: از متقاضیان اعزام خواستاریم که سریع‌تر به سامانه «سماح» مراجعه و ثبت نام کنند تا مراحل صدور روادید نیز در زمان کمتری انجام گیرد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره تعداد موکب‌های استان اصفهان در مسیر پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: مسؤولیت صدور پروانه و برپایی موکب‌ها با ستاد بازسازی عتبات است اما طبق آخرین آمار  حدود 60 درخواست جهت برپایی موکب اعلام شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.