سرویس: اجتماعی 17:51 - سه شنبه 11 مهر 1396

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان خبر داد:

مشارکت گردشگران خارجی در مراسم های مذهبی اصفهان

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان گفت: در دهه اول محرم شاهد مشارکت گردشگران و حضور آنها در شهر اصفهان با هدف شرکت در مراسمات ایام تاسوعا و عاشورا بودیم.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی نریمانی با اشاره به اینکه هر ساله در مهر و آبان فصل مناسب برای ورود گردشگران خارجی به اصفهان است، اظهار داشت: در این دو ماه شاهد حضور گسترده گردشگران در اصفهان هستیم و این در حالی است که در ایام محرم و صفر هرچند از تعداد گردشگران کاسته می‌شود اما در دو ماه عزاداری بیشتر شاهد حضور گردشگرانی هستیم که با هدف تماشای مراسمات سوگواری و فرهنگی مذهبی به اصفهان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم حتی شاهد حضور خبرنگاران خارجی در اصفهان بودیم، تصریح کرد: گردشگرانی که به میدان امام آمدند در مراسمات عزاداری شرکت کردند و شاهد حضور گسترده گردشگران در شهرستان‌های دیگر بودیم.

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان تصریح کرد: در ایام محرم با توجه به اینکه شهرستان های اطراف اصفهان برنامه های فرهنگی ویژه سوگواری بومی مختلف دارند در نوع خود یک جاذبه گردشگری و فرهنگی است و بر همین اساس از شهرهای مختلف ایران به عنوان گردشگر به اصفهان سفر می کنند.

وی ادامه داد: در مراسم‌های عزاداری شاهد حضور گردشگرانی از ادیان مختلف به اصفهان بودیم و همین گردشگران مبلغ ما در دیگر کشورها خواهند بود و به جای اینکه ما سرمایه گذاری کنیم و شهر و دین خود را به دیگر کشورها معرفی کنیم می توانیم با جذب گردشگر و معرفی برنامه های فرهنگی و مذهبی این خواسته را محقق کنیم.

نریمانی گفت: تصمیم سازان باید به تمام این وجوه دقت کنند و از ظرفیت گردشگری استفاده و فرهنگ، تاریخ و تمدن شهر اصفهان را به دیگر کشورها معرفی کنند.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.