سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:49 - شنبه 24 اسفند 1392

بهترین زمان برای نوشیدن آب

رئیس انستیتو تغذیه ایران گفت: ۷۵ تا ۸۵ درصد کل بدن انسان را آب تشکیل می دهد اما در افراد چاق این میزان به ۴۵ تا ۵۵ درصد می رسد که علامت خطر برای سلامت آنها از جمله کلیه به شمار می آید.

به گزارش اصفهان شرق: مجید حاجی فرجی در مراسم روز جهانی کلیه به چاق ها هشدار داد که مراقب کاهش میزان آب بدنشان باشند زیرا کمبود آب در بدن آنها علامت خطر به شمار می آید. در بافتهای چربی کمترین میزان آب وجود دارد و چاق ها از آنجا که دارای بافت چربی زیادی هستند آب بدنشان کم تر از حد معمول است.

وی با بیان اینکه وجود آب برای کلیه ها ضروری است اظهارداشت: ۷۵ تا ۸۵ درصد کل بدن انسان را آب تشکیل می دهد اما در افراد چاق این میزان به ۴۵ تا ۵۵ درصد می رسد که علامت خطر برای سلامت آنها از جمله کلیه به شمار می آید.

حاجی فرجی با اشاره به اینکه آب را قبل از تشنه شدن باید نوشید اظهار داشت: خیلی از افراد هنگامی که احساس تشنگی به آنها دست می دهد آب می نوشند این در حالی است که متخصصان معتقدند آب را باید قبل از احساس تشنگی بنوشیم.

به گفته وی افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و همچنین سالمندان باید بیشتر آب مصرف کنند. متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: البته برخی نیز هنگامی که تشنه می شوند به جز آب، انواع نوشیدنی ها از جمله چای یا نوشابه را می نوشند این در حالی است که هیچ کدام از آنها جای آب را نمی گیرد و البته مصرف زیاد آنها عوارضی را هم در پی دارد.

حاجی فرجی در عین حال به برخی افراد نیز اشاره کرد که بیش از حد آب می نوشند و گفت: اگر آب به میزان زیاد مصرف شود، برای سلامت خوب نیست و بیماران نیز بر اساس توصیه پزشک خود باید از مایع حیات استفاده کنند. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: افراد سالم بهتر است حداقل دو لیتر آب در روز مصرف کنند و فراموش نکنند که آب بهترین جایگزین نسبت به انواع نوشیدنی ها به شمار می آید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.