سرویس: اخبار شهرستان 15:44 - جمعه 07 مهر 1396

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

حضور افراد دین نشناس در مراکز تصمیم گیری، جامعه را به سقوط می کشاند

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه موقت شهر ورزنه گفت: اگر مراکز تصمیم گیری جامعه از افرادی که دین شناس نباشد تشکیل شود، جامعه سقوط خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تقوی سپر محکم در مقابل نفوذ شیاطین است و انسان های با تقوی که دین خدا را برنامه زندگی خود قرار می دهند در برابر شیطان یک نیرو و سپری پیدا می کنند که راه نفوذ شیاطین را می بندند.

حجت‌الاسلام امیرحسین علیزاده با بیان خطبه 50 نهج البلاغه افزود: امیرالمومنین فرمودند اگر شیاطین موفق به نفوذ در مراکز حساس اجتماعی شدند و قبل ازآن دردل ها نفوذ پیدا کردند؛ پیروی از هوای نفس و همراه شدن با خواهش ها و تمایلات نفسانی که زمینه نفوذ شیاطین را فراهم می کند و این نفوذ باعث فتنه می شود و مشکل مردم زمان امام حسین(ع) این بود که در درون خود با هوای نفس مبارزه نکردند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مطالبی که در خطبه 50 امیرالمومنین به آن اشاره می کنند دین های ساختگی است و امروز مستکبران در تلاش برای ساختن دین و بدعت هستند که مسلمانان را گرفتار کنند و اگر جامعه از مسیر خط ولایت جدا شد و دین و زندگی خودش را از قرآن نگرفت این جامعه گرفتار شیاطین می شود.

امام جمعه موقت ورزنه به عاملی دیگر از نفوذ شیطان اشاره و بیان کرد: عامل دیگر نفوذ شیطان کسانی بودند که دیندار و دین شناس نبودند و سرپرستی جامعه را بر عهد گرفتند و اگر مراکز تصمیم گیری جامعه از افرادی که دین شناس نباشد تشکیل شود، جامعه سقوط خواهد کرد.

وی افزود: باید تقوی را منطق زندگی خودمان قرار دهیم که اگر اینگونه شد شیاطین از نفوذ نا امید خواهند شد و یکی از راه های تقوی همین زنده نگه داشتن و تعظیم شعائر حسینی وبرپا کردن مراسمات عزای امام حسین(ع) است.

 حجت الاسلام علیزاده امام جمعه موقت ورزنه در خطبه دوم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا(ع) و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خدا را شاکریم که در زمانی زندگی می کنیم که یک انقلابی الهی و سرتاسر نور دل های تشنه دنیا را سیراب می کند و به برکت خون شهدا پیام انقلاب به دور افتاده ترین نقاط دنیا صادر شده است.

 وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در شهادت محسن حججی اشاره و افزود: نیت خالص، حرکت به موقع و نیاز جامعه سه کلید واژه ای بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید حججی فرمودند و شهید محسن حججی بدان عمل کردند و این در حالی است که خیلی از مردمان زمان امام حسین(ع) اقدام به موقع نکردند و سر امام بر نیزه رفت.

حجت الاسلام علیزاده به عبرت های تاریخ عاشورا اشاره و افزود: مردم دوران امام حسین (ع) رهبر و امام شناس نبودند و این دلیل آن بود که اورا تنها گذاشتند و اگر مردم امام و رهبر خود را خوب نشناسند امام و رهبرشان تنها می شود و در این رابطه باید فرهنگ گفتمان رهبری در جامعه زنده شود و روحانیت و مراکز فرهنگی باید با جدیت در این رابطه نقش ایفا کنند.

وی به دشمن شناسی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عبرت های تاریخ عاشورا دشمن شناسی است که مردم دوران امام حسین(ع) دشمن خود را نشناختند و نمی دانستند دستگاه بنی امیه چه دستگاه خطرناکی است و ما باید با مرور دقیق تاریخ، دشمن شناسی را از عاشورا عبرت گرفته و در آینده خود طرح حفظ نظام و انقلاب وپاسداری از خون شهدا استفاده کنیم.

امام جمعه موقت ورزنه تصریح کرد: خواص جامعه باید کوتاهی نکنند و هرجا لازم باشد باید در صحنه حضور یابند و مردم را به صحنه بیاورند و به لطف خدا امروز حوزه ها و علمای ما همه بیدار، آگاه و رهبر شناس و دشمن شناس و ظلم ستیز هستند.

انتهای پیام/ کاظم زاده

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.