اصفهان شرق

کاهش تولید گندم شهرستان اصفهان درمناطق متکی به آب رودخانه

کدخبر: 1462
1392/06/23 در ساعت 18:30

قثفقفغ

به گزارش اصفهان شرق: مجید رفعت جاه مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق گفت: در شهرستان اصفهان امسال با توجه به تداوم کم آبی و خشکسالی کاهش 500کیلو گرم گندم درهرهکتاردرکشاورزی منطقه داشته ایم.

در این زمینه تولید گندم امسال از 6 تن در سال قبل به 5.5تن دربرداشت امسال درهرهکتار رسید.

وی ادامه داد: بسته به مناطق مختلف شرق اصفهان و اتکا به آب رودخانه کاهش متفاوتی را درمحصول گندم داشتیم و دراین مورد بخش جرقویه به دلیل عدم اتکا به آب کشاورزی کاهش کم تری واسلام آباد و ورزنه به دلیل متکی بودن به آب رودخانه ی زاینده رود کاهش بسیار زیاد ی را در محصول گندم سال داشتند.

رفعت جاه درمورد منطقه ی مرکزی شرق اصفهان به دلیل آبیاری تکمیلی زمین های زیر کشت بیان داشت: آب بهاره به اندازه ی کافی برای کشت زمین های منطقه مرکزی نبوده ولی توانست از خسارت صد درصد به محصولات کشاورزی بکاهد.

مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان به مقایسه سالهای پرآبی و کم آبی پرداخته وگفت: در سالهای پر آبی حدود 42 هزار هکتار زمین در شهرستان اصفهان به کشت گندم اختصاص داشت که به مرورزمان و وقوع خشکسالی های پی در پی به کم تر از 12 هزار هکتار زمین زیر کشت رسید و طبیعتا مقایسه بین این دو دوره با توجه به موقیعت جغرافیایی و میزان بارش مشکل به نظر می رسد ولی در هر صورت کاهش کشت و برداشت گندم مشاهده شد.