سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 18:30 - شنبه 23 شهریور 1392

مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان اعلام کرد.

کاهش تولید گندم شهرستان اصفهان درمناطق متکی به آب رودخانه

مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان گفت: اگر آبی برای کشت بهاره باز نمی شد، خسارت وارده به کشاورزی شرق اصفهان صددرصد بیشتر ازاین بود.

قثفقفغ

به گزارش اصفهان شرق: مجید رفعت جاه مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق گفت: در شهرستان اصفهان امسال با توجه به تداوم کم آبی و خشکسالی کاهش 500کیلو گرم گندم درهرهکتاردرکشاورزی منطقه داشته ایم.

در این زمینه تولید گندم امسال از 6 تن در سال قبل به 5.5تن دربرداشت امسال درهرهکتار رسید.

وی ادامه داد: بسته به مناطق مختلف شرق اصفهان و اتکا به آب رودخانه کاهش متفاوتی را درمحصول گندم داشتیم و دراین مورد بخش جرقویه به دلیل عدم اتکا به آب کشاورزی کاهش کم تری واسلام آباد و ورزنه به دلیل متکی بودن به آب رودخانه ی زاینده رود کاهش بسیار زیاد ی را در محصول گندم سال داشتند.

رفعت جاه درمورد منطقه ی مرکزی شرق اصفهان به دلیل آبیاری تکمیلی زمین های زیر کشت بیان داشت: آب بهاره به اندازه ی کافی برای کشت زمین های منطقه مرکزی نبوده ولی توانست از خسارت صد درصد به محصولات کشاورزی بکاهد.

مسئول تولیدات گیاهی شهرستان اصفهان به مقایسه سالهای پرآبی و کم آبی پرداخته وگفت: در سالهای پر آبی حدود 42 هزار هکتار زمین در شهرستان اصفهان به کشت گندم اختصاص داشت که به مرورزمان و وقوع خشکسالی های پی در پی به کم تر از 12 هزار هکتار زمین زیر کشت رسید و طبیعتا مقایسه بین این دو دوره با توجه به موقیعت جغرافیایی و میزان بارش مشکل به نظر می رسد ولی در هر صورت کاهش کشت و برداشت گندم مشاهده شد.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “کاهش تولید گندم شهرستان اصفهان درمناطق متکی به آب رودخانه”

  1. همشهری گفت:

    سلام
    منطقه ی ما امسال اصلا گندم نکاشت و ذرت کاشت و شاید این دلیل دیگر کاهش گندم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.