سرویس: اجتماعی » حوادث 15:28 - شنبه 24 اسفند 1392

همه نیرو های امدادی و دو بیمارستان درآماده باش؛

چهارشنبه آخر سال؛ بوی باروت و طعم وحشت نگیرد

در چهارشنبه آخر سال ۱۵۰ نیروی آتش نشان، ۷۳۰پرسنل اورژانس و ۲بیمارستان تخصصی در استان، آماده باش کامل هستند.

امسال شنیدن صدای انفجارهای چهارشنبه آخر سال تنها چند ساعت با شنیدن صدای شلیک توپ تحویل سال نو فاصله دارد یکی همراه با دلهره و اضطراب ترسناک و دیگری با هیجان آغازی دوباره.اما در واپسین دقایق پایانی سال همه در تلاشند تا برگ برنده را ازآن شادی شب عید  مردم کنند.

با همکاری اورژانس آتش نشانی و نیروی انتظامی قرار است چهارشنبه آخر سال با حوادث کمتری  روبه رو شود آماده باش کامل ۲ بیماستان تخصصی چشم و سوانح و سوختگی و نظارت کامل بر نقاط حساس شهر از جمله اقدامات ویژه سال جاری است.

قرار است با برنامه ریزی های انجام شده و اطلاع رسانی مناسب سال جاری چهارشنبه آخر سال خطرات کمتری متوجه شهروندان شود.

1

*۲۰ نقطه از شهر به صورت خاص کنترل می شود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان چهارشنبه آخر سال را یکی از زمان هایی عنوان کرد که خطرات بسیاری متوجه شهر است و به همین خاطر نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند افزود: ۲۰دستگاه اتومبیل آتش نشانی در ۲۰ نقطه از شهر فعال هستند تا در صورت نیاز به محل حادثه اعزام شوند.

بهزاد بزرگزاد با بیان اینکه حداقل۱۵۰نیروی آتش نشانی از ساعات پایانی آخرین چهارشنبه سال تا ساعات پایانی شب در آماده باش هستند اضافه کرد: ترافیک ساعات پایانی روز باعث شده تا گشت های موتور سوار نیز در خیابان ها تردد کنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک رسیدگی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه از نقش خانواده ها و اقدامات پیشگیرانه سازمان برای چهارشنبه سوری گفته و یاد آور شد: خانواده ها مهمترین نقش را در کنترل و هدایت فرزندان بر عهده دارند و لازم است قبل از دقیقه های پایانی هشدارها و خطرات احتمالی را برای بچه ها بیان کنند.

2

این مسوول با اشاره به این موضوع که بعد از خانواده ها مسوولان آموزشی مهمترین مسوولیت را بر عهده دارند خاطر نشان کرد: در چند روز باقی مانده به چهارشنبه آخر سال با هشدار مناسب از خطرات احتمالی و عوارض پس از آن افراد را مطلع کنند تا حوادث کمتری ایجاد شود.

وی با توضیح اینکه برخی از ترقه های ساخته شده به صورت ترکیبی است و در صوررت انفجار خطرات بیشتری را به همراه دارد یادآورشد: این مواد محترقه در صورت انفجارعلاوه بر صدماتی که به فرد و یا حتی اطرافیان وارد می کند باعث ایجاد صداهای مهیبی می شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار خطرناک است و باعث تشدید بیماری می شود.

چهارشنبه سوری

بزرگزاد یاد آور شد: صدا و سیما هم می تواند با اعلام حوادث سالهای قبل هشدارهای لازم را به شهروندان یادآور شده و از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: در معابر و پارکینگ واحدهای مسکونی هیزم، خاشاک جمع آوری نشود چرا که ممکن است در صورت آتش سوزی علاوه بر منزل به معابر و فضای سبز خیابان ها نیز سرایت کرده و یا حتی آتش به اتومبیل ها که منبعی از بنزین هستند رسیده و حوادث بزرگی رقم بخورد.

وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: آتش بازی هایی که در خیابان ها و کوچه ها انجام می شود با شکستن شاخه های درختان همراه است که چندان خوشایند نیست اما علاوه بر نظارت ویژه شهروندان باید از پریدن با چادر و لباس بلند از روی آتش خود داری کنند.

وی در پایان گفته های خود خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر خطر و آتش سوزی با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند تا به سرعت نیروها به محل اعزام شوند.

7

*۷۳۰نیروی اورژانس در آماده باش کامل
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در رابطه با برنامه ریزی های اورژانس برای چهارشنبه آخر سال گفت: حوادث چهارشنبه سوری با فرهنگ‌سازی گسترده‌ای که طی سه سال اخیر با کمک رسانه‌ها صورت گرفت با افت شدید مواجه شده که جای خرسندی دارد.

غفور راستین در ادامه گفته های خود از ۱۱۰ پایگاه فعال در سطح استان خبر داد و یادآور شد:۵۳  پایگاه شهری اصفهان در این شب در آماده باش کامل به سر می برند تا در صورت حادثه به سرعتدر محل حاضر شوند.

به گفته وی، کل مجموعه پیش بیمارستانی با ۷۳۰ پرسنل و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این مدت به شهروندان خدمت رسانی می کنند.

وی بیشترین حوادث چهارشنبه سوری را سوختگی و عوارض چشم دانست و یاد آور شد: از۲۷اسفند ماه ۲ بیمارستان تخصصی چشم (بیمارستان فیض)و بیمارستان صوانح و سوختگی(بیمارستان امام موسی کاظم) و متخصصان این دو مرکز فعال هستند تا موارد پیش آمده به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه گفته های خود از تمرکز زدایی برای نیروهای امدادی در چهارشنبه آخر سال بر عکس سالهای قبل گفته و اضافه کرد: بر خلاف سالهای گذشته که نیروها در نقاط خاصی مستقر می شدند اما امسال در گوشه و کنار شهر پراکنده هستند اما بیشترین تمرکز بر پارک صفه وپارکهای حاشیه زاینده رود است.

9

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.