سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:45 - یکشنبه 09 مهر 1396

رئیس انجمن صنایع غذایی

خطر بروز وبا در شربت‌های آلوده نذری/ انتقال بیماری تب کریمه از گوسفندان قربانی‌ هیات‌ها

رئیس انجمن صنایع غذایی گفت: در صورت آلوده بودن آب مصرفی در شربت‌های نذری خطر بروز بیماری اسهال وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران  اظهار کرد: در ایام عزاداری مردم اقدام به پخش شربت  می‌کنند که مسائل بهداشتی آن بسیار اهمیت دارد زیرا اگر فردی که این نوشیدنی را تهیه می‌کند دچار آلودگی و ویروسی باشد آن را به دیگران منتقل می‌کند.

وی عنوان کرد: افرادی که شربت درست می کنند اگر ناقل میکروب  وبا باشد از طریق آب به مردم مصرف کننده منتقل می‌شود و آنها دچار بیماری اسهال و یا مسمومیت  غذایی می‌شوند.

عزیزی تاکید کرد: باید برای تهیه شربت از ظرف‌های بهداشتی و تمیز استفاده کرد و همچنین قالب‌های یخ نیز به طور کامل شستشو داده شود تا عاری از میکروب و آلودگی باشد.

وی ادامه داد: آبی که برای تهیه شربت استفاده می شود باید بهداشتی و از آب شرب لوله کشی باشد تا هیچ نگرانی در خصوص انتقال میکروب و بروز بیماری اسهال وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: برخی از هیات‌ها خود اقدام به ذبح گوسفند می‌کنند که درصورت آلوده بودن دام به انگل تب کریمه کنگو این بیماری به مصرف کنندگان منتقل می‌شود.

عزیزی یاد آور شد: در برخی از مناطق یخ را بر روی زمین گذاشته و سپس برای شربت از آن استفاده می‌کنند که این مسئله سبب بروز آلودگی‌های مختلفی در شربت و دیگر نوشیدنی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.