سرویس: اجتماعی 09:30 - یکشنبه 09 مهر 1396

امام جمعه اصفهان:

هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف بود/ دلسوزی برای مردم از مصادیق امربه معروف است

امام جمعه اصفهان گفت: هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر و خارج ساختن مردم از بی تفاوتی بود.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد در دیدار با اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نامگذاری دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امام حسین (ع) از ابتدای قیام، هدف خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

امام جمه اصفهان  تصریح کرد: امام جسین (ع) در نامه ای به برادرشان، محمد بن حنفیه به عنوان وصیت نوشتند ما برای ظلم، ستم و غیره قیام نکرده ایم بلکه برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ایم و اینکه سیره رسول الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را احیاء می کنیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) نشان دهنده اهمیت این واجب مهم در دین اسلام است، تاکید کرد: هدف شهید شهدن آن همه انسان باتقوا و خوب در قیام امام حسین (ع) بیدار شدن مردم از خواب غفلت بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مردم آن زمان اهمیتی نمی دانند که یزید یا امام حسین (ع) بر سر کار باشند، تصریح کرد: مردم در آن زمان نمی دانستند که دین این اجازه را نداده است که هر کسی بر سر کار باشد و بر جامعه مسلمانان حکومت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فلسفه عزاداری ها احیای امربه معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد:  در زیارت اربعین می خوانیم، سلام ما بر کسی که خون قلب خود را برای خدا داد تا اینکه بندگانت را از جهالت و گمراهی بیرون بیاورد، یعنی آن حضرت برای نجات بندگان الهی قیام کردند؛ آن حضرت قبل از واقعه عاشورا قاصدی را به نزد «عبید الله حر جوفی» فرستاند اما او به نزد حضرت نیامد و گفت که من از کوفه بیرون آمدم تا از حسین(ع) فاصله بگیرم، سپس آن حضرت خود به سراغ عبیدالله رفتند تا یک انسان را از گمراهی خارج و او را هدایت کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر فقط این نیست که در خیابان به کسی تذکر داده شود بلکه دل سوزاندن برای مردم و حضور در منزل یکی از فامیل ها برای هدایت او نیز از مصادیق امر به معروف است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.