سرویس: اجتماعی » علمی 14:13 - جمعه 07 مهر 1396

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم مطرح کرد؛

ایران به رتبه ۱۸ علمی جهان رسید

فریدون با بیان اینکه رتبه علمی ایران به جایگاه ۱۸ در سطح جهان رسیده گفت: پارک‌های علم و فناوری در حدود ۲۱۵ میلیون ریال صادرات را به انجام رسانده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالحسین فریدون مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه دامغان سخن می گفت، با بیان اینکه در حال حاضر رتبه علمی ایران به جایگاه ۱۸ در سطح جهان رسیده است، اعلام کرد: اکنون بیش از ۲۳۵ پروژه مشترک از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در قالب قرارداد همکاری مشترک با کشورهای خارجی به انجام رسیده است.

فریدون با اشاره به آمار جمعیت دانشجویی کشور و ظرفیت دانشگاه ها، بر لزوم فعالیت علمی پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی بویژه در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تاکید کرد واظهار داشت: ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها در حدود ۲۱۵ میلیون ریال صادرات را به انجام رسانده اند.

فریدون با اشاره به توان و ظرفیت های خوب در حوزه آموزش عالی کشور افزود: از ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده و تا کنون دو میلیون مترمربع از این میزان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شکل گیری دانشگاه های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با تلاشی مضاعف، چرخه علمی را به ثروت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه شتاب دادن به رشد و توسعه کیفی مراکز آموزش عالی از مهم ترین برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: امروزه بدون ارتباط صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی نمی توان موفقیتی را کسب کرد لذا باید صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی با یکدیگر رقابت کنند و این مهم می طلبد تا ارتباط این دو بخش بیش از پیش تقویت شود.

عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان نیز در این مراسم گفت: آغاز سال تحصیلی 97-96 با ماه سرشار از عبرت و پیام محرم و هفته شکوهمند دفاع مقـدس مقارن است؛ دو فصل سرشار از شگفتـی های ناب انسانـی، حماسه و دفـاع، ایثـار و شهادت که شهدای گرانقدر از عاشورا تا دفاع مقدس، با انتخابی آگاهانه و مسئولانه در پیش روی ما گشوده و راه و رسم سربلندی را به ما آموختند، امیدوارم سال تحصیلی جدید توأم با رشد و بالندگی در تمام عرصه های علمی و فرهنگی باشد.

بصیری در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت ها، ظرفیت ها و توانایی های دانشگاه دامغان، ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید با همت اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان با موفقیت های بیشتری همراه باشد.

حجت الاسلام محمد فدایی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه به همزمانی مناسبت های هفته دفاع مقدس، ایام شهادت امام حسین(ع) و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: محرم کلاس بندگی و درس آزادگی است و می توان از این ایام درس آزادی و عزت آموخت.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.