اصفهان شرق

پرخاشگری کودکان را با یک نسخه کاهش دهید

کدخبر: 145952
1396/07/06 در ساعت 12:54

روانشناس و کارشناس طب سنتی در گفتگویی، ضعف اعصاب در کودکان را یکی از دلایل مراجعات زیاد والدین به مراکز درمانی دانست و بیان کرد:  شکل گیری شخصیت کودکان در دوران طفولیت اهمیت زیادی دارد و از دیگر سو استرس و پرخاشگری در کودکان موجب نگرانی والدین می شود.

محمد طباطبایی با اشاره به درمان آسان این مساله در مدت زمانی نسبتا کوتاه افزود: برای درمان عصبانیت در کودکان استفاده از برخی مغزها از جمله پسته خام، فندق خام، بادام درختی خام و بلوط خام تا حدود چشمگیری موثر می شود.

وی گفت: از آنجایی که پرخاشگری کودکان اغلب به علت ضعف سیستم عصبی است، لذا با قرار دادن این چند نوع مغز در سبد خوراکی روزانه کودکان شاهد تقویت سیستم عصبی آنان و آرامش قابل توجهی در خلقیاتشان خواهیم بود.

روانشناس مربوطه بیان کرد: طرز استفاده از این مغزهابه صورت آسیاب کردن و مخلوط کردن آن و میل کردن کودکان قبل از خواب است.

وی با اشاره به اینکه این مخلوط باعث می شود که سیستم عصبی تقویت شود و شخص به راحتی درمان گردد، اذعان کرد: در تغذیه کودک باید کوشید خوراک‌هائی که موجب کم شدن و یا زیاد شدن بیش از حد حرارت و رطوبت غریزی می شوند مصرف نشود.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف انواع کاکائو، شکلات، چیپس و تنقلات صنعتی به دلیل این‌که طبیعت آنها بسیار گرم و خشک هستند موجب از دست رفتن رطوبات بدن کودکان شده و در نتیجه در رشد آنها اختلال ایجاد می‌کند.

طباطبایی افزود: یکی از مشکلات عدیده‌ای که سلامت کودکان را تهدید می‌کند یبوست‌های بلندمدتی است که اغلب کودکان دچار آن هستند و یکی از عوامل مهم آن می‌تواند مصرف تنقلات صنعتی باشد که باعث ایجاد گرمای زیاد و در نتیجه خشک شدن رطوبات بدن می‌شوند.

وی تاکید کرد: سوءهاضمه و عدم تخلیه بدن در وقت مناسب که خود باعث اختلال در رشد و نمو می‌شود. هم‌چنین در اثر تجمع سموم در بدن، بی‌قراری، بی‌طراوتی و گاهاً پرخاشگری و افسردگی کودک را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ فرشته وکیلی