اصفهان شرق

تغییر کارزار از نظامی به فرهنگی، شگرد دشمن در طرح حمله جدید به ایران بود

کدخبر: 145926
1396/07/06 در ساعت 14:23

اصفهان شرق_ ولی الله عرب مختاری، هفته بزرگداشت دفاع مقدس موضوع دیگری است که آثار و برکات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد به همین تخریب آن مورد طمع دشمن قرار گرفته است.

پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در میهن عزیزمان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار تمام تلاش خود را برای سرنگونی نظام با استفاده از عوامل داخلی و خارجی و با طرح ها و نقشه های مختلف از جمله تفرقه اندازی و قومیت گرایی، کودتا، به جان هم انداختن مردم و به خاک و خون کشیدن افراد بی گناه و بی دفاع و ترور فیزیکی و شخصیتی مسوولان برای رسیدن به اهداف شوم خود به کار گرفت.

استکبار جهانی وقتی دید نهضت خمینی بر گرفته از نهضت حسینی با این توطئه ها و نقشه ها خم به ابرو نمی آورد و بیدی نیست که با این بادها بلرزد به سیم آخر زد و طرح حمله نظامی را در دستور کار قرار داد.

برای این منظور صدام رئیس حزب بعث و رئیس جمهور وقت عراق را برگزید و با تجهیز نظامی و اطلاعاتی وی او را به حمله نظامی به ایران اسلامی ترغیب کرد.

صدام که حمایت ابرقدرت ها را پشت سر خود و تجهیزات و امکانات جنگی را در دست خود می دید تصور کرد حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران لقمه ای است که به راحتی می توان ان را فرو برد و با تصور تصرف یک هفته ای ایران حمله نظامی را شروع کرد و از زمین و هوا و دریا کشور ما را مورد اماج حملات ناجوانمردانه قرار داد.

اما به لطف و یاری خدا و برکت قران و عترت با هدایت و رهبری پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و اتحاد و رشادت و از خودگذشتگی اقشار مختلف مردم بویژه نیروهای مسلح ماشین جنگی صدام پس از مقداری پیش روی های اولیه متوقف و مجبور به عقب نشینی شد و سر انجام پس از 8 سال دفاع جانانه رزمندگان دلیر و شجاع کشور عزیزمان بدون این که یک وجب از خاک میهن اسلامی مان در تصرف دشمن متجاوز بماند جنگ تحمیلی پایان یافت و صدام به عنوان عامل اصلی جنگ و اتش افروزی معرفی و پس از چندین سال نوکری جهانخواران زمانی که تاریخ مصرفش برای اربابانش به پایان رسید به دست حامیانش با فلاکت به هلاکت رسید.


استکبار جهانی قصد داشت با این جنگ نابرابر چند روزه فاتحه نظام مقدس جمهوری اسلامی را بخواند و با تجزیه کشورمان نام ایران و ایرانی را از کره خاکی بردارد اما پوزه اش به خاک مالیده شد و به قول مقام معظم رهبری «جنگ تحميلي را دشمن براي خاموش كردن انقلاب به راه انداخت، اما همين جنگ تحميلي باعث شعله‌ورتر شدن نيروي انقلاب و روحيه‌ي انقلاب شد.» ( ۱۳۸۸/۰۱/۲۶)

این جنگ هشت ساله تبدیل به دانشگاهی برای رشد بنیه اعتقادی و نظامی کشور و محل و منشا تحصیل ایمان و شهامت. شجاعت و صداقت. ایثار و فداکاری گردید و زمینه تفسیر عملی ایه 60 سوره انفال که می فرماید: «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه » را فراهم و امنیت و اقتدار و عزت را برای کشورمان تامین کرد و الگویی برای آزادیخواهان جهان و پشتوانه ای عظیم برای جبهه مقاومت در منطقه و جهان شد.

وقتی وارد جنگ شدیم نه نیروی نظامی منسجم و نه تجهیزات و تسلیحات به درد بخور داشتیم و حتی از لحاظ تامین سیم خاردار در دوران جنگ در تحریم بودیم اما علیرغم جنگ نابرابر و غافلگیرانه پس از 8 سال دفاع عزتمندانه صاحب ارتش قوی. سپاه پاسداران دلاور و بسیج مردمی پرتوان شدبم و روز به روز بر توان و قدرت دفاعی ما افزوده شد به گونه ای که هر چند قدرتهای جهانی دلی پر کینه از ما دارند و دایم دم از گزینه های روی میز و حمله نظامی می زنند اما در عمل جرات یک نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند و خیلی بهتر از برخی فریب خوردگان و غافلان داخلی می دانند که کوچکترین تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران با بر چیده شدن نظام سلطه از صحنه گیتی برابر است.

یکی دیگر از منابع سرشار و ماندگار 8 سال دفاع مقدس وصیت نامه ها. خاطرات و اثار باز مانده از شهداست که خود همچون دانشگاهی عظیم روشنگر طریق هدایت برای جویندگان حقیقت است.


وصیت نامه شهدا کلاس درس اخلاص و تقوا و ایمان و مدرسه عشق و ایثار و از خودگذشتگی و کانون انتظار و عشق به امام عصر ارواحنا فداه و زمینه سازی برای ظهور و مکتب پشتیبانی از ولایت فقیه و مروج فرهنگ حجاب و نماز و قران است.

دشمن وقتی در جنگ سخت و صحنه نبرد شکست خورد و نتیجه معکوس گرفت طرح حمله را عوض کرد و جنگ را از کارزار نظامی به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تبدیل کرد و امروزه با بهره گیری از غول های رسانه ای، شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و عوامل داخلی و خارجی همت خود را بر هنجارشکنی و ضربه زدن به ارزش های اسلامی و هویت ملی و مذهبی ما زده و نیک به آثار و برکات و ارزش های دفاع مقدس پی برده و انها را به هر صورت که بتواند مورد حمله و تخریب قرار می دهد.

اینجاست که مردم فهیم و مسوولان شریف ما باید خود را بیش از پیش برای جهاد در جنگ نرم و فضای مجازی مهیا کرده و لحظه ای درنگ و غفلت نکنند و با حضور آگاهانه و مقتدرانه در این نبرد نابرابر همچون جنگ تحمیلی دشمن را شکست داده و زمینه بهره برداری صحیح و نا امیدی دشمن را فراهم و این تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از این موقعیت برای اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت بهره گیرند.

اری عزیزان دشمنان قسم خورده اسلام و قران علاوه بر هدف قراردادن ارزش های دینی همچون آیین های سوگواره حسینی و مراسم های عزاداری ارزش های ۸ سال دفاع را که نمادی از عاشورای حسینی است را نیز هدف قرار داده و به اشکال مختلف تخریب می کنند اما اینجا نیز دارند نتیجه عکس می گیرند و هر چند جای شهدا خالی است اما راه شهدا پر رهرو و ادامه دار است.

با این که عده ای مورد اصابت شلیک دشمن در جنگ نرم قرار گرفته و از قافله جا مانده اند اما خیل مشتاقان ایثار و شهادت رو به فزونی است و هر جا در باغ شهادت باز شود برای ورود به ان صف می کشند که نمونه ان را شاهد هستیم و می بینیم چگونه جوانان ما برای دفاع از ولایت و حریم اهل بیت علیهم السلام مسابقه گذاشته اند و ملتمسانه خواهان حضور در جبهه مقاومت در دیار غربت و نوشیدن شربت شهادت هستند.

اینها خاری در چشم دشمنان است و نمی‌گذارد خواب راحت بروند و رشته های انها را پنبه و نقشه هایشان را برملا کرده و روز به روز ایران در جهان محبوب تر و نفوذش بیشتر و بر عکس دشمنانش منفورتر و نفوذشان کمتر می‌شود به همین جهت تلاش خود را به کار می‌برند تا یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و در اهداف آنها انحراف ایجاد کنند اما به حول قوه الهی چنین خواسته ای به جایی نخواهد رسید و امید پوشالی و تقدیر تو خالی آنها با شکست مواجه شده و خواهد شد و هر چه زودتر زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت که خواسته اصلی شهدا بود فراهم و با رجعت شهدا و حضورشان در رکاب ان حضرت حکومت جهانی مهدی موعود سراسری خواهد شد.

این قسمت از مطلب را با فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای دامت برکاته به عنوان حسن ختام به پایان می بریم:
« همه بايد بدانند كه در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظيمي از حضور مؤمنانه و پر تلاش نيروهاي بسيجي در صحنه‌هاي جنگ اتفاق افتاد؛ اين را بايد همه بدانند.»
( ۱۳۸۷/۰۲/۱۴)
« دوران دفاع مقدس براي ملت ما ظرفيت و موقعيتي بود كه اين ملت بتواند اعماق جوهره‌ي خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد، و نشان داد.»

انتهای پیام/ اصفهان شرق