سرویس: سیاسی 21:05 - چهارشنبه 05 مهر 1396

سرلشگر رحیم صفوی در اصفهان:

رسیدن به مرزهای رژیم صهیونیستی با مدافعان حرم امکانپذیر می شود

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: شهدای ایران راه کربلا را گشودند و مطمئن باشید با حضور مدافعان حرم رسیدن به مرزهای رژیم صهیونیستی نیز امکان پذیر می شود.

به گزارش اصفهان شرق، سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام اصفهان اظهار داشت: خوشحالم در جمع شما زنان و مردان مومن و ولایت مدار اصفهان حضور دارم.

وی ادامه داد: به عنوان مشاور فرمانده کل قوا از حضور پرشور شما در میدان امام در تشییع شهید حججی تشکر می کنم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: دشمنان خبیث ایران از تجمع صدها هزار نفری تهران، اصفهان و نجف آباد درس عبرت بگیرند و بدانند اگر فرزندی از ایران را در غربت سر ببرند صدها هزار جوان نسل سوم انقلابی انتقام او را از اربابان داعش خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: این وعده تخلف ناپذیر الهی است که زمین را فرزندان شایسته ام به ارث می برند.

سردار سرلشگر رحیم صفوی تصریح کرد: در ایام ماه محرم و نزدیک شدن به عاشورای حسینی ایران شاهد یکی از زیباترین روزهای معنوی خود بود که خداوند یکی از نمادهای رویش انقلاب را به ما نشان داد.

وی ادامه داد: به راستی شهید حججی چه کرد که خدا این گونه وی را بالا برد، آنچه به شما و خود تذکر می دهم یادآور این است که خداوند همواره ناظر بر اعمال ماست.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب به سخنی از امیرالمومنین اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می فرمایند اجر مجاهد شهید بیشتر از کسی نیست که توانایی گناه دارد و خویشتنداری می کند.

وی تاکید کرد: شهدای شما در لشکر امام حسین و هشت نجف اشرف و هم اکنون شهدای مدافع حرم برای پاسداری از خود و دوری از گناه به این مقام رسیدند.

سردار سرلشگر صفوی با اشاره به ویژگی های ناب رزمندگان دفاع مقدس و خاطراتی از شکست حصر آبادان، بیان داشت: رزمندگان اکثرا نماز شب می خواندند و همواره به اهل بیت توسل داشتند.

وی اضافه کرد: با صداقت می گویم که توسلات به حضرت بقیه الله اعظم در طول جنگ تحمیلی نجات بخش بود و این عشق، حماسه و توسل باعث شد رزمندگان در جبهه دارخوین بسیار قدرتمند، شجاع و البته با فکر و عقلانیت و برنامه ریزی عمل کنند.

شکست حصر آبادان مبدا تحولات استراتژیک از جنگ نظامی به انقلابی بود

سردار سرلشگر رحیم صفوی تاکید کرد: بسیاری از این رزمندگان از لحظه شهادت خود خبر داشتند؛ در عملیات ثامن الائمه یک روز قبل از عملیات سه نفر از رزمندگان مرتضی جوادی فرزند آیت الله جوادی، حسن مسائلی خط شکن و نیروی به ظاهر ساده بسیجی و  شهید مهدی سلیمان پور مردی در سطح حسین خرازی و اولین فرمانده سپاه سنندج از شهادت خود خبر دادند.

وی با بیان اینکه این افراد در عرفان عملی شهادت خود را به چشم دیدند، گفت: برخی شهیدان شما به درجه ای از عرفان رسیدند که از خدا خواستند شهید شوند یا نشوند و خدا تقاضای آنها را استجابت کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه شکست حصر آبادان خصوصیاتی داشت، گفت:  اول اینکه مبدا تحولات استراتژیک از جنگ نظامی به انقلابی بود.

وی ابراز داشت: طرح شکست حصر آبادان را اردیبهشت ۶۰ به شورای عالی دفاع دادم که برخی مخالفت کردند اما رهبر معظم انقلاب با قاطعیت از آن  دفاع و طرح تصویب شد.

سردار سرلشگر رحیم صفوی اضافه کرد: شب عملیات از ساعت دوازده و نیم شب آغاز شد و ۹ صبح از جبهه دارخوین به پل آبادان رسیدیم و پل دوم را نیز از همین جبهه گرفتیم تا اینکه روز دوم یعنی هفتم مهرماه محور آبادان را به شکل کامل پس گرفتیم.

هزینه های امریکا در عراق و افغانستان به سود ایران تمام شد

وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از دو هزار اسیر عراقی گرفتیم، اظهار داشت: این نخستین عملیات پیروز ما در سال ۶۰ بود و پس از آن در طول ۹ ماه چهار عملیات موفق و بزرگ انجام و هشت هزار کیلومتر مربع از خاکمان را آزاد کردیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: طرح ریزی، تجهیز و ساماندهی این نیروها با فکر،  مدیریت و تربیت درست نیروهای رزمنده انجام شد و همگی با عنایت الهی، وحدت و انسجام ملت به سرانجام رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه با اطمینان می گویم قدرت جهنمی آمریکا رو به افول است، تاکید کرد: آمریکا شکست های بسیاری در افغانستان و عراق تحمل و تریلیون ها دلار در این کشورها هزینه کرد اما سود آن را ایران برد به نوعی که دو دشمن ایران یعنی طالبان و صدام را سرنگون کرد و قدرت ایران در منطقه بیشتر شد.

سردار سرلشگر رحیم صفوی از دیگر دلایل ضعف آمریکایی ها را بیداری جهانی نسبت به ظلم آمریکایی برشمرد و ابراز داشت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی آمریکایی ها افرایش یافته است.

آمریکا تا سال ۲۰۲۵ رو به افول خواهد رفت

وی تصریح کرد: آمریکایی ها رئیس جمهور بی عقل و نادانی دارند که نسبت به مسائل جهانی عجولانه تصمیم می گیرد و نخبگان آمریکایی نسبت به وی غیر قابل اعتماد هستند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رهبران نادان و نامتعادل باعث شکست ملت ها می شود و ترامپ نیز  عقلی در سر ندارد، افزود: اختلافات درونی آمریکا زیاد شده است و دوگانگی میان مسئولان آنها به وفور وجود دارد، بدین ترتیب قدرت امریکا رو به افول است و به زودی دیگر ابرقدرت جهان نخواهد بود.

مشاور فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه به حول و قوه الهی قدرت جهان اسلام و قدرت آسیایی با محوریت روسیه، چین و ایران شکل می گیرد، تصریح کرد: آمریکا تا سال ۲۰۲۵ رو به افول و ضعف خواهد رفت.

وی با بیان اینکه امروز حزب الله لبنان با تجربه سوریه، ارتش جنگ آزموده ای برای جنگ با صهیونیست ها دارد، گفت: این کشور بسیار کوچک بیش از ۸۰۰ شهید در راه مقاومت اسلامی داشته است اما حزب الله  با قدرت و عظمت از جمله قدرت موشکی می تواند رژیم صهیونیستی را نابود سازد.

سردار سرلشگر صفوی بیان داشت: جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر اسراییل غلطی کند با خاک یکسان می شود، تبلیغاتی نبود و حقیقتی ناب در آن نهفته است.

وی اضافه کرد: جمعیت مسلمانان عرب در فلسطین تا سال ۲۰۲۵ از یهودیان بیشتر می شود، هم اکنون نوار غزه در اختیار حماس است و جمعیت اصلی در کرانه باختری هستند و بدین ترتیب با برآورد رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به فرمایشی از امام خمینی مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد، تاکید کرد: شهدای ایران راه کربلا را گشودند و مطمئن باشید با حضور مدافعان حرم رسیدن به مرزهای رژیم صهیونیستی نیز امکان پذیر می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.