سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 01:59 - پنجشنبه 06 مهر 1396

حاشیه نگاری از مراسم وداع با شهید حججی در اصفهان؛

محکم تر از قبل ایستاده ایم/ «شهید بی سر» در اصفهان غوغا به پا کرد

استقبال بی‌صبرانه و مشتاقانه مردان و زنان مومن اصفهانی، از پیکر مطهر شهید محسن حججی روزی عاشورایی را در میدان امام (ره) رقم زد.

به گزارش اصفهان شرق، مردم شهید پرور اصفهان امروز شکوه دیگری را رقم زدند. استقبال بی‌صبرانه و مشتاقانه از پیکر مطهر شهید محسن حججی روزی عاشورایی را در میدان امام (ره) رقم زد تا بار دیگر تجدید میثاق جاودانه مردم اصفهانی با شهدا بر بلندای تاریخ به ثبت رسد.

امروز همه مردم با فریاد «یاحسین» و بلند کردن دست خالی خود به سمت پیکر شهید، با عمق وجودشان فریاد «ما آماده ایم» می زدند تا دنیا بفهمد با آمدن هر شهید به خاک ایران، ایستادگی مردمانش برای حرکت در مسیر اباعبدالله محکم تر می شود.

امروز روز وداع با «یار بی سر» بود ولی آغازی بر حرکت در مسیر عزت و اخلاص را به درستی بر پیشانی اهل بصیرت فرود می آورد و اگر چشم دل باز می کردی، روایت راوی برگشته از دیار شام را می شنیدی که فریاد یاوری ولایت و دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) را در جهان مخابره کرد و به دیدار سالار شهیدان نائل آمد.

در این میان، همه آمده بودند تا به حضور محسن در اصفهان و پایان نتیجه بخش ماموریت معنوی این رزمنده دهه هفتادی در سرزمین شام، خداقوت و چشم روشنی دهند.

در این میان فرزندان شهدای مدافع حرم اصفهان با دنیای کوچکی خود و با در دست داشتن شاخه های گل به همدردی با علی حججی آمده بودند تا از دنیای خود و بابای قهرمانشان سخن بگویند.


*برای همدردی با علی حججی آمده ایم

فاطمه محمدی دختر شهید مدافع حرم جواد محمدی با چفیه ای که عکس پدرش بر آن حک شده بود، گفت: خوشحالم که الان اینجا هستم و می دانم چه کسی قرار است بیاید.

فاطمه لحظه ای عکس پدر را از خودش جدا نمی کرد زیرا قطع به یقین می دانست وقتی به استقبال شهیدی برگشته از دیار عمه جان زینب(س) می آیی، ساعت ها بعد از آن، باید بالاجبار با پیکر مطهرش خداحافظی سختی داشته باشی و همین امر باعث می شد که تا صدای نشستن بالگرد حامل شهید حججی به گوش رسید، دلتنگی فرزندان مدافع حرم در نبود بابای مدافع حرمشان بیشتر و بیشتر شود.


*دختر که باشی برای خواسته های پدر مایه می گذاری

زهرا مجیری دختر شهید عبدالرضا مجیری، همه حرف هایش را در سکوت معناداری خلاصه کرد که پر از عشق پدر و دختری بود و در بین هیاهوی رسانه ای برای ثبت تصاویر و سخنان ناب، گفت: خوشحالم که الان اینجا هستم.

قطعا حضور زهرا پر از نکته های معرفتی عمیقی بود که با تمسک به حضرت رقیه(س) نقش می گرفت و حفظ حجابش نمونه ای از آن به شمار می رفت زیرا دختر که باشی دوست دارید آنطور رفتار کنی که پدرت می پسندد.


*روایت عاشقی فرزندان مدافع حرم به سبک قاسم ابن الحسن(ع)

محمد امین دایی تقی فرزند شهید مدافع حرم حمیدرضا دایی تقی با نشستن هواپیمای حامل پیکر شهید حججی به شدت اشک می ریخت و در پاسخ به خبرنگار ما تاکید کرد: یاد بابا و لحظه ورودش به اصفهان افتاده ام و دلم برایش خیلی تنگ شد.

گریه امان از محمد امین بریده بود و انگار اشک، ناهماهنگی کرده بود که بی صبرانه و مشتاقانه بر جوی صورت پسربچه فرود می آمد و این بود روایت عاشقی به سبک قاسم ابن الحسن(ع) در سرزمین کربلا.

*محسن حججی با آمدنش، عاشورایی را در میدان امام اصفهان رقم زد

مادر شهید مدافع حرم کمیل قربانی به خبرنگار ما گفت: شهدا رفتند تا حجاب ماندگار شود و قطعا پیام عاشورایی محسن حججی ها به بانوان، حفظ حجاب و عفت بود و این مورد مهم، در وصیت نامه همه شهدا به خوبی مشهود است.

*دلمان به فرمایش سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص انتقام گیری از داعش، خوش است

اعظم رنجبر همسر شهید مدافع حرم مسلم خیزاب با اشاره به اینکه باید محکم تر از قبل بایستیم، اظهار کرد: شهید حججی این را یاد دادند که محکم تر از قبل باید بایستیم.

وی افزود: شهید حججی ها این درس را به ما می دهند که بدانید دشمن از ما سیلی خورده و خواهد خورد و مطمئن هستیم طبق گفته حاج قاسم سلیمانی در خصوص انتقام گیری از داعش، به زودی داعش نابود و ریشه ظلم برای همیشه جمع شود.

*آمده ام تا بگویم من هم معبری برای شهادت می خواهم

زهرا محمود صالحی شهروند شرق اصفهانی در میدان امام اصفهان بیان کرد: امروز برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد که مردم با هر گرایش و فکری برای خوش آمدگویی به شهید بی سر، عاشقانه مهیا شدند و فریاد «لبیک یا حسین(ع)» سر دادند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با آمدن شهید به اصفهان، غوغایی از جنس ایثار و حماسه آفریده شد تا بدانیم برای آسمانی شدن؛ دهه هفتادی هم که باشی، خدا انتخابت خواهد کرد و همه جوانان باید این نکته را آویزه گوششان کنند که در باغ شهادت به روی بندگان خاصه خود هر برهه از زمان، باز است.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.