سرویس: فرهنگ و هنر 15:05 - چهارشنبه 05 مهر 1396

از ۱۴ مهرماه؛

سریال «سرزمین کهن» با نام جدید پخش می‌شود

در حالی که از روز سه‌شنبه تیزر سریال کمال تبریزی با نام جدید «سرزمین مادری» از شبکه سه به روی آنتن رفته است، کمال تبریزی خبر داده که این سریال از چهاردهم مهر ماه از شبکه سه به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش اصفهان شرق، «سرزمین کهن» کمال تبریزی که به بررسی وقایع سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا انقلاب ۱۳۵۷ می‌پردازد، برای اولین بار اوایل بهمن سال۹۲ به روی آنتن رفت اما پس از پخش چهار قسمت، با موجی از اعتراضات قوم بختیاری‌ها مواجه شد که در نهایت صداوسیما را به توقف پخش آن مجاب کرد. حالا این سریال پس از اصلاحات انجام‌شده، از ۱۴ مهر ماه قرار است از شبکه سه سیما با نام جدید «سرزمین مادری» پخش شود.

کمال تبریزی درباره پخش مجدد این سریال به ایسنا گفت: «بعد از مدت‌ها بالاخره تلویزیون تصمیم گرفت که مجددا پخش سریال را آغاز کند و امیدوارم که این بار بدون هیچ مشکلی و به طور کامل شاهد پخش سریال از شبکه سوم سیما باشیم. سریال «سرزمین کهن» قرار است روزهای جمعه هر هفته به روی آنتن برود که زمان ساعت پخش آن هم متعاقبا اعلام خواهد شد.»

این کارگردان با اشاره حاشیه‌هایی که پیرامون سریال «سرزمین کهن» ایجاد شد و در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است این سری مشکلی برای پخش آن به وجود نیاید، توضیح داد: «با تغییرات و اصطلاحاتی که انجام شده، خیلی بعید است که مشکلاتی به وجود بیاید و چون از ابتدا و بدون سانسور زمان آقای ضرغامی پخش خواهد شد! مطمئنم که دیگر سوءتفاهمی ایجاد نخواهد کرد.»

تبریزی همچنین درباره زمان پخش این سریال گفت: «به نظرم بهترین زمان پخش فصل پاییز است و امیدوارم که با استقبال مردم روبه‌رو شود. تنها نکته مهم نحوه اطلاع‌رسانی و پخش تیزرها در ساعات مناسب و پربیننده است که متأسفانه از این نظر و در کمال تعجب تلویزیون تا این لحظه همکاری لازم را با تهیه‌کننده انجام نداده است. چیزی به آغاز پخش سریال باقی نمانده و تا الان فقط یک بار تیزر ما در زمان نه چندان مناسب پخش شده است.»

او با اشاره به تغییر عنوان سریال «سرزمین کهن» به نام «سرزمین مادری» نیز گفت: «مسوولان سازمان در پی تغییراتی که جهت رفع سوءتفاهمات صورت گرفت تأکید داشتند که نام سریال هم تغییر کند. اسامی مختلفی را پیشنهاد کردیم که در این میان نام «سرزمین مادری» یا به عبارت دقیق‌تر «داستان سرزمین مادری» پذیرفته شد.»

این کارگردان در ادامه با اشاره به دشواری‌های ساخت این سریال که حدود یک دهه طول کشید، گفت: «ساخت این سریال بنا به دلایلی که شاید بعدها درباره آن به طور مفصل صحبت کنم مدت نزدیک به ۱۰ سال به طول انجامید و سریالی که در روزهای آینده شاهدش خواهیم بود نتایج زحمات گروه سازنده در طول این سال‌ها و گاهی مبارزه دشوار بر علیه دشمنان ما در برابر ساخت این اثر به نویسندگی و قلم زیبای آقای علیرضا طالب‌زاده است.»

تبریزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پس از این سریال، برای تلویزیون مجموعه جدیدی می‌سازید؟ اظهار کرد: «اگر نوشته‌ای به همین قدرت و زیبایی باشد، خواهم ساخت، اما ترجیحا با یک گروه از کارگردانان؛ کاری که امروز در سایر نقاط جهان متداول است و قطعا نتیجه بهتر و سریع‌تری خواهد داشت و نکته مهم آن این است که قبل از تغییر مدیران سریال به سرعت آماده نمایش می‌شود.»

انتهای پیام/آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.