سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 13:45 - جمعه 23 اسفند 1392

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

اجازه جسارت مسئولین غرب را در کشورمان ندهیم

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولین توجه داشته باشند که اجازه جسارت بیشتر به غرب را ندهیم و بدانیم که شرافت مردم با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی بعد از حمد و ثنای الهی و توجه به تقوای الهی در بین نمازگزارن به شهادت دخت نبی مکرم اسلام اشاره و اظهار داشت: فاطمه کوثری الهی بود و بنا بر روایت حرکت درمسیر مکتب فاطمی در 100 مکان به فریاد ما می رسد و کم ترین آن موقع مرگ، میزان، حشر، صراط و محاسبه اعمال است.

وی در ادامه عبادت و بندگی خداوند را از دروسی خواند که از حضرت زهرا(س) می توان گرفت و افزود: حضرت زهرا زمانی که در محراب عبادت قرار می گرفت نورش به آسمان می رفت و خدای متعال به ملائکه میفرمود ببینید حضرت زهرا چطور بندگی من را می کند، پس می بایست جامعه امروز با ترویج فرهنگ فاطمی نجات یابد و حتی درنام گذاری فرزندانمان از این فرهنگ دور نشویم.

امام جمعه در ادامه خطبه ها به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و عنوان کرد: می بایست در زندگی اصلاح الگوی مصرف را مورد توجه قرار داد و این در 2 رابطه مورد توجه قرار می گیرد و از آن می توان به مسئولین و از سوی دیگر مردم اشاره داشت که آقا در دیدار خود با مسئولین در خطاب به آنها فرمودند که در اجرای ماموریت های خود از اسراف و ریخت و پاش به طور جد بپرهیزید و در درجه ی بعد در زندگی شخصی خود این موضوع را مورد توجه قرار دهید.

وی با اشاره به توصیه آقا در این امر در رابطه با مسئولین افزود: اگر مسئولین ساده زیست باشند روحیه مردم به سمت و سوی ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در حرکت می باشد و اخلاق و رفتار مسئولین بر اخلاق مردم تاثیر گذار است.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد در فرازی از خطبه ها به دشمن شناسی اشاره و در این باب به جنایات دشمنان پرداخت و بیان کرد: در هفته ی آخر اسفندماه شاهد جنایات و کینه توزی دشمنان بودیم و آن انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 63 و بمباران حلبچه در سال 66 که از عوامل جنایات غرب در این رابطه است و در تقویم تاریخ ما برای همیشه ماندگارمی ماند و با توجه به این جنایات هنوز عده ای به امریکا خوشبین هستند و سوال ما ازمسئولین وزارت خارجه این است که شما چه کرده اید که مسئولین اروپایی به راحتی با فتنه گران ملاقات و زبانشان درازتر شده است و در این رابطه از موضع صریح رییس قوه  قضاییه تشکرو از مسئولین خواهش داریم  اجازه جسارت بیشتربه غرب را ندهند و شرف و عزت مردم ایران را با هیچ چیز مقابله نکنند.

امام جمعه با توجه به 29 اسفند و سالروز ملی شدن صنعت نفت و شروع حرکت استقلال طلبانه ملت ایران گفت: این حرکت را به همت ادامه دهیم و وابستگی کشور به این صنعت را کم کنیم.

 

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز به تحول در طبیعت اشاره و افزود: همانطور که در هر تحولی درس و هدفی نهفته است زنده شدن طبیعت همان هدایت و زنده شدن دل انسان است و این را میتوان با اقبال مردم به سوی ارتباط با خویشان دریافت.

وی در ادامه به حضور مردم در مکان های مقدس اشاره داشت و گفت: مردم با حضور در مکان های مقدس در نوروز  به زندگی شان رنگ معنوی می دهند و عهد می بندند که خدایا همانطور که طبیعت دچار تغییر می شود دلهای ما به بهترین حالات  دچار تغییر کن.
امام جمعه رنگ و بوی زندگی را با حفظ سنت ها و فرهنگ اسلامی دانست و افزود: سنت صله رحم از سنت های خوب نوروز است و محبوب ترین قدم نزد خداوند قدم هایی است که انسان با اقوامی که با آنها قطع ارتباط داشته اند بر دارد و این کار عمل اهل بیت است و در این راستا امام صادق(ع) فرمودند: ما وصل می شویم به کسانی که ازما قطع می شوند و عطا می کنیم به کسانی که از ما محروم می کنند و می بخشیم به کسانی که به ما ظلم می کنند.

وی در پایان نمازگزاران را به مواظبت در 2 امر مهم در ایام نوروز فراخواند و تصریح نمود: از ریخت و پاش و استفاده ناصحیح در نعمت های الهی اجتناب کنید و توجه داشته باشید که شادی ها ما را از شادی آفرین دور نکند و در هر زمان به یاد حجت زمان باشیم زیرا تحول واقعی به دست ایشان انجام می گیرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.