سرویس: دین و اندیشه 01:26 - سه شنبه 04 مهر 1396

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شناخت منطق قیام امام حسین مهم ترین وظیفه محبان سید الشهدا/ سوء ظن به دشمن از ویژگی های چهره انقلابی است

آیت ا… رئیسی بابیان اینکه باید یک تحلیل درست از قیام امام حسین علیه‌السلام داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اندیشه و عمل انقلابی توصیه داشته اند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی امشب در هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان اظهار کرد: شناخت منطق و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین یکی از مهم‌ترین وظایف دوستداران و محبان سید شهدا است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه باید یک تحلیل درست از قیام امام حسین علیه‌السلام داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اندیشه و عمل انقلابی توصیه داشته اند.
وی با اشاره به شاخصه های اندیشه انقلابی، گفت: توجه به خدا، مبدا و معاد به عنوان اولین شاخص اندیشه انقلابی است.
رییسی با بیان اینکه یک چهره انقلابی ، خداباور است، ادامه داد: خیلی افراد در دنیا ادعای عالمی و دانشمندی دارند ولی آنکه بنده‌تر است عالم‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خشیت از خداوند را دومین شاخصه اندیشه انقلابی بیان کرد و گفت: باور بر اینکه قدرت شکست ناپذیر عالم هستی خداوند تبارک و تعالی است که بر هستی حاکم هست.

وی با بیان اینکه کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند نباید جز از خدا بترسند، اظهار کرد: خداوند خطاب به پیامبر اسلامی می‌فرماید در تبلیغ رسالت الهی و انسان‌سازی موانعی وجود دارد که راه برون‌رفت از آن‌ها فقط خشیت از خداست.

رییسی گفت: در اندیشه انقلابی فرد انقلابی باید باور داشته باشد که دین باید در متن جامعه پیاده سازی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقبیح جدا دانستن دین از سیاست، اظهار کرد: مسیحیت زندگی اجتماعی و روابط بین کشورها را جدای از دین میداند در صورتی که اسلام ناب قدرت اداره زندگی انسان معاصر در همه سطوح و لایه ها را دارد؛ معتقدیم دین نباید در هیچ مقطع از زندگی غایب باشد.

وی با اشاره به برخی از مصادیق در جریان عاشورا، گفت: عاشورا جلوه بد عاقبتان و خوب عاقبتان است؛ انسان با یک تصمیم درست می تواند عاشورایی شود و یا با یک تصمیم نادرست در گروه بدعاقبتان قرار بگیرد.

رییسی با بیان اینکه عاشورا برای انسان در طول تاریخ درس تحول خواهی است، اظهار کرد: هرجایی انسان انقلابی دل به غرب و شرق داد و از صراط حق فاصله گرفت دچار مشکل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، قیام سیدالشهدا علیه السلام را زنده کننده دین بیان کرد و گفت: اگر عاشورا نبود دین هم نبود.

وی تصریح کرد: برخی از مطالعه کرده‌ها و ملاها در عرصه اجتماعی معتقد به حاکمیت دین در جامعه نیستند و در حقیقت از نظر اجتماعی سکولار هستند.

رییسی گفت: اگر قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام نبود اجرای دین درست انجام نمی‌شد و از دین جز یک پوسته ای باقی نمی ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پذیرش حاکمیت خدا در کنار پذیرش حاکمیت یزیدیان اصلا قابل قبول نیست، اظهار کرد: بنی امیه با صورت دین مشکل نداشتند ولی با ماهیت دین مشکل دارند.

وی دشمن شناسی را یکی دیگر از شاخصه های اندیشه انقلابی گفت و افزود: حرکت جهادی باید نگاهش به «من میتوانم» باشد.

رییسی زمان شناسی را یکی دیگر از ویژگی های اندیشه و رفتار انقلابی عنوان و اظهار کرد: چهره و نیروی انقلابی باید دشمن شناس و زمان شناس باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعتماد به نفس و توکل به خدا را بارزترین شاخصه فرد و اندیشه انقلابی بیان کرد و گفت: داشتن نگاه به دشمنان برای گره گشایی یک نگاه اشتباه است.

وی با بیان اینکه سوء ظن به دشمن از ویژگی های چهره انقلابی است، اظهار کرد: این ویژگی مانع از نفوذ است؛ نفوذ با نقاب انجام میگیرد.

رییسی با اشاره به رویش های انقلاب، گفت: شهید حججی‌ها،محمدی ها، شهر شهیدان از رویش های انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصفهان را شهر شهادت نامیده اند، اظهار کرد: این یعنی از هر کوچه و برزن اصفهان بوی ایثار و شهادت می آید.

وی با بیان اینکه سوء ظن به دشمن از ویژگی های چهره انقلابی است، اظهار کرد: این ویژگی مانع از نفوذ است؛ نفوذ با نقاب انجام میگیرد.
رییسی با اشاره به رویش های انقلاب، گفت: شهید حججی‌ها،محمدی ها، شهر شهیدان از رویش های انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصفهان را شهر شهادت نامیده اند، اظهار کرد: این یعنی از هر کوچه و برزن اصفهان بوی ایثار و شهادت می آید.

وی با تصریح اینکه دشمن به دنبال تغییر ذائقه در بین جامعه است ، گفت: دشمن به دنبال تغییر باورها و اعتقادات است تا جامعه را در حفظ ارزش ها سست کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لبیک یا حسین امروز پاسخ به هل من ناصر سیدالشهدا در عاشورا است، چرا که پیام سیدالشهدا زمان ها را درنوردیده است، به همین دلیل می گوییم انقلاب اسلامی نشات گرفته از عاشورای حسینی است.

رییسی با بیان اینکه رهبری فرمودند به دشمن نمی توان اعتماد کرد، گفت: قرآن هم فرموده است اساس کار آنها پیمان شکنی است.

وی با اشاره سخنان بی ادبانه و توهین آمیز ترامپ رییس جمهور آمریکا در مجمع سازمان ملل، اظهار کرد: معتقدم هزینه پیمان شکنی را برای آمریکا آنقدر باید بالا برد که همه جهانیان بدانند سخن مستکبران قابل اعتماد نیست و آنها پیمان شکنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.