سرویس: اجتماعی 08:00 - سه شنبه 04 مهر 1396

فرمانده انتظامي استان:

پیشگیری از آسیب های اجتماعی راهکار کاهش جرایم است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه آسیب اجتماعی پیش نیاز جرم در جامعه است، گفت: برای اینکه جرمی در جامعه رخ ندهد بایستی ابتدا آسیب های اجتماعی را بشناسیم و از تبدیل آن ها به جرم جلوگیری کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم بیگی در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان و نهاد انقلابی منحصر به فرد است که با تشخیص هوشمندانه حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب، تاسیس شد و تا به امروز نیز ثمرات بسیار خوبی برای نظام به همراه داشته و منشاء خیر برای مردم بوده است.

وی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از سنگرهای اول و خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یاد کرد و گفت: این سازمان با استفاده از ظرفیت عظیم و ارزشمند جامعه مداحان و وعاظ محترم می تواند در مقابله با جنگ نرم دشمن تاثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه دشمن دین، خانواده، ارزش ها و باورهای مردم ما را نشانه گرفته است گفت: امروز بیش از پیش نیازمند افزایش بصیرت دینی و بینش اجتماعی مردم هستیم و مداحان و مبلغان بایستی در مراسم  و مجالس عزاداری به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند تا این مجالس با شور و شعور حسینی همراه شود.

سردار معصوم بیگی، پیش نیاز جرم در جامعه را آسیب اجتماعی عنوان و اظهار کرد: مسلماً اگر آسیب ها در جامعه زیاد شوند باید منتظر زیاد شدن جرم نیز باشیم و برای اینکه جرمی رخ ندهد بایستی ابتدا مسائل و آسیب ها را بشناسیم و از تبدیل آنها به جرم جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول گفت: وجود آسیب های اجتماعی درفضای واقعی و در فضای مجازی بسیار جدی است و هوشمندی و هوشیاری بیشتر مردم برای مراقبت از خود در مقابله با این تهدیدات را می طلبد.

وی رویکرد جدید فرماندهی انتظامی استان را امنیت مردم پایه عنوان و اظهارکرد: در این رویکرد نیروی انتظامی به دنبال ارتقای امنیت استان با استفاده از ظرفیت های مردم و نهادهای مردمی است چرا که معتقد هستیم هرکجا که مردم با تمام وجود به میدان آمدند به پیشرفت و سرافرازی نظام انجامیده است .

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه تاثیرگذاری را در اختیار دارد اظهار داشت: با توجه به اهداف مشترکی که در  سازمان تبلیغات اسلامی و پلیس برای اصلاح امور جامعه وجود دارد سعی می کنیم تا سطح تعاملات و ارتباطات با یکدیگر را بیشتر از گذشته ارتقا دهیم.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار بیان کرد: نیروی انتظامی همیشه همراهی خوبی با مجموعه هیئت های مذهبی استان داشته و به خوبی توانسته از ظرفیت های عظیم این هیئت ها استفاده کند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد کاملاً انقلابی و ولایی و غیر دولتی است که کار رصد، نظارت و هدایتگری در راستای تبلیغ دین را انجام می دهد.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به ثبت بیش از پنج هزار و 400 هیئت مذهبی، 6 هزار کانون تبلیغات و 550 کانون فرهنگی در استان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان با داشتن چنین ظرفیت هایی آماده هرگونه همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.