سرویس: دین و اندیشه 08:05 - دوشنبه 03 مهر 1396

حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

پاسخ به شبهه دشمنان در اقامه عزای اباعبدالله/عزاداری برای سالار شهیدان مصداق تعظیم شعائر الهی است

حجت الاسلام رفیعی، عزاداری برای سالار شهیدان را مصداق تعظیم شعائر الهی و مودت اهل بیت(ع) دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم به صراحت مسلمانان را به تعظیم شعائر الهی و مودت عترت پیامبر(ص) به عنوان اجر رسالت نبی اسلام(ص) امر می کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام ناصر رفیعی، شامگاه شنبه در جمع عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) شاهین شهر اصفهان، با اشاره به لزوم تکرار و حفظ چهار ستون خیمه اسلام در طول تاریخ گفت: بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور چهار مقوله اصلی دین اسلام هستند که با یکدیگر پیوستگی دارند و اگر هر کدام از این موارد مورد غفلت قرار گیرد دین اسلام هم کامل نیست و ثمره ای حقیقی خود را ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه، قیام عاشورا را امتداد و سبب احیای سنت رسول الله و نجات دهنده دین اسلام دانست و افزود: اگر عاشورا نبود غدیر هم کامل فراموش شده بود یزید خلیفه مسلمانان بود و به صورت علنی مسلمات دین اسلام را منکر می شد و به انواع فسق و فجور مشغول بود حتی با جعل حدیث ولایت امیرالمؤمنین(ع) را کاملاً منکر شده بودند.

وی غدیر و ولایت را سبب تکمیل و اتمام دین معرفی کرد و ادامه داد: خداوند در سه جای قرآن به اتمام دین اشاره کرده که این آیات در فتح مکه، تغییر قبله مسلمانان و واقعه غدیر نازل شده اند اما خداوند تنها درباره غدیر به صورت همزمان اتمام و اکمال دین را در سوره مائده مطرح کرده است.

تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: ظهور، میوه و ثمره دین اسلام است و انشاالله با ظهور ولی عصر(عج) و تشکیل حکومت واحد جهانی ایشان همه ظلم های حکومتی در جهان پایان می پذیرد البته در زمان حکومت مهدوی هنوز گناهان وجود دارد که این به اختیار انسان ها بر می گردد کابینه امام زمان(عج) 313 عضو دارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تلاش رسانه های دشمنان برای کم رنگ کردن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و ایجاد شبهات در این زمینه، اظهار کرد: ممکن است برخی از مردم هم تحت تأثیر این تبلیغات دشمنان قرار بگیرند که چرا ما بعد از گذشت زمان طولانی از واقعه عاشورا هنوز هر ساله جلسات و خیمه های عزا برای اباعبدالله(ع) بر پا می کنیم.

وی تکرار عزاداری ها را سبب تکرار ذکر مصیبت امام حسین(ع) و آرام شدن دل های داغداران دانست و ابراز کرد: خداوند در سوره هود به پیامبر اسلام(ص) می فرماید که داستان پیامبران در قرآن برای آنست که به یاد مصیبت های پیامبران پیش از خود بیفتی و دلت آرام شود.

صبر خانوداه شهدا با ذکر مصیبت امام حسین(ع)  ‏

حجت الاسلام رفیعی با یادآوری نحوه شهادت شهید محسن حججی  و صبر جمیل خانواده این شهید، افزود: همه خانواده های شهدای ما با اقتدا به امام حسین(ع) وخانواده ایشان بر مصیبت و غم عزیزانشان صبر می کنند، این کلام امام رضا(ع) است که در روز اول محرم به یکی از یاران خود فرمودند که هر گاه مصیبت ها به شما روی آورد یاد مصیبت اباعبدالله(ع) بیفتید تا دلتان آرام گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه مودت ذی القربی در قرآن کریم در رابطه با اجر و مزد رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص)، بیان کرد: بر اساس این آیه قرآن اجر رسالت پیامبر(ص) مودت عترت و اهل بیت ایشان است که برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) نمونه عالی برای اظهار محبت و مودت به خاندان عصمت و طهارت(ع) و احیای امر ایشان در جامعه است بنابراین ما مطابق با دستور خداوند در قرآن کریم هر ساله عزاداری می کنیم.

وی قرآن را سید کلام ها توصیف کرد و افزود: قرآن اولین معیار سنجش شنیده ها و احادیث است و امام باقر(ع) می فرمایند «هر چیزی از ما اهل بیت شنیدید ‏خواستگاه قرآنی آن را هم از ما بپرسید» حتی در قیام اباعبدالله الحسین(ع) هم همه حرکات بر اساس معیارهای قرآنی بود و از ابتدای شروع حرکتشان در خروج از ‏مدینه وارد شدن به مکه تا روز عاشورا و شهادت یارانشان امام حسین(ع) در هر حرکتی یک آیه از قرآن را تلاوت کرده اند که ‏هر آیه ای با هدف مخصوص آن حرکت تلاوت شده است.

عزاداری امام حسین(ع) مصداق روشن تعظیم شعائر الهی است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) مصداق روشن تعظیم شعائر الهی است، اظهار کرد: وقتی هاجر مادر حضرت اسماعیل هفت بار برای یافتن آب مسیر بین دو کوه را در مکه طی کرد، این حرکت سبب شد تا پیامبر ‏اسلام(ص) در اولین حج عمره خود همین عمل هاجر را تکرار کنند و الان هم حاجی ها هفت بار به صفا و مروه می روند خداوند ‏فرمود صفا و مروه از شعائر الهی است این یک نمونه از شعائر الهی است که همه مسلمانان هر سال آن را گرامی می دارند ‏و هیچ کس هم هیچ اعتراض به آن ندارد. ‏

استاد حوزه و دانشگاه تعظیم شعائر الهی را مطابق با دستور صریح قرآن ارزیابی کرد و گفت: ما باید نشانه های ‏خداوند را ترویج و تعطیم و تکرار کنیم چطور امکان دارد که سعی هاجر میان صفا و مروه شعائر الهی باشد اما به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و اهل بیت و یارانشان در صحرای کربلا با آن همه سختی ها و ظلمی که در حق ایشان روا ‏شد و شهادت علی اکبر(ع) و تیز زدن به گلوی علی اصغر شیرخوار که تشنه هم بوده و اسارت حرم اهل بیت(ع) با هدف ‏احیای امر به معروف و نهی از منکر و سنت رسول الله(ص) از شعائر الهی محسوب نشود.

انتهای پیام/دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.