سرویس: اجتماعی » حوادث 10:45 - دوشنبه 03 مهر 1396

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

خانم جیب‌بر اتوبوس‌های BRT اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری سارق خانمی که به صورتی کاملاً حرفه‌ای و ماهرانه اقدام به کیف زنی و جیب‌بری از مسافران خانم در اتوبوس‌های BRT می‌کرد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، ستار خسروی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول و تلفن همراه آن‌ها در اتوبوس‌های شهری، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز و پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را که یک خانم بود شناسایی و دستگیر کنند.

خسروی بیان داشت: خانم سارق در بازجوئی‌های پلیس به سرقت 140 میلیون ریال وجوه نقد از کیف مسافران اتوبوس‌های BRT و سرقت تعدادی گوشی تلفن همراه، مدارک شناسایی و دیگر لوازم اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه مالباختگان شناسایی می‌شوند و اموال آن‌ها پس از طی مراحل قانونی به آنان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: یکی از جرائمی که همواره در محل‌های عمومی و به ویژه اتوبوس‌های درون شهری رخ می‌دهد جیب‌بری و کیف زنی است که مرتکبان این گونه جرائم با انتخاب طعمه‌های خود در نقاط شلوغ و پر تردد و وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌های شرکت واحد به صورتی کاملاً حرفه‌ای و ماهرانه به افراد نزدیک شده بود و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت از جیب و یا کیف مردم می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از تحویل سارق به مراجع قضائی خبر داد و با اشاره به کاهش 14 درصدی وقوع جیب‌بری در پنج ماهه اول امسال در استان اصفهان، گفت: نکته قابل تأملی که در این گونه سرقت‌ها وجود دارد این است که به لحاظ پائین بودن ارزش وجوه نقد و اموال مسروقه در این سرقت‌ها معمولاً مالباختگان از اعلام سرقت به پلیس خودداری و این موضوع زمینه سرقت مکرر را برای سارق فراهم می‌کند.

این مقام انتظامی به همشهریان توصیه کرد: از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود، خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنید، تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید.

خسروی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری شود، از نگهداری رمز کارت در محلی نزدیک به آن در کیف یا جیب خود و حتی در گوشی موبایلتان با اسم مشخص خودداری کنید؛ در معابر و وسایط نقلیه عمومی، کیف خود را به صورتی در کنار خود نگه دارید که کاملاً در معرض دیدتان قرار داشته باشد، حتی اگر اموال به سرقت رفته از نظر شما دارای ارزش مادی زیادی نیستند نیز پلیس را در جریان قرار دهید تا از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.