اصفهان شرق

مهمترین اثر یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

کدخبر: 145481
1396/07/02 در ساعت 15:58

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت حوزه بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود با حضور جانباز مدافع حرم ابوالقاسم زهیری، مراسمی به یاد شهید مدافع حرم محسن حججی و یادواره 35 شهید دانش آموز فرهنگی بخش بن رود و شهر ورزنه در دبیرستان دخترانه حافظ برگزار شد.

امام جمعه شهر ورزنه اهمیت یادواره شهدا را تاثیر آن در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و کاری که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند کمتر از کار امام حسین(ع) نبود، زنده نگه داشتن عاشورا نیز کمتر از عاشورا نیست چراکه ما در پرتو این مراسمات فرهنگ شهادت را انتقال می دهیم همچون عاشورا که فرهنگ حسینی را منتقل می کند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند شهدا در پویایی و بالندگی نظام اسلامی افزود: همگان باید برای پاسداشت شهدا و تبیین ارزش‌های اسلامی گام‌های موثری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: سربلندی و اقتدار میهن ایران اسلامی و توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جان‌فشانی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

جانباز مدافع حرم با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های جدید منتقل کنیم، برگزاری یادواره شهداست، تاکید کرد: برگزاری این گونه یادواره‌ها بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مردم و مسئولان در قبال دستاوردهای شهداست.

ابوالقاسم زهیری مهمترین اثر یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ فساد می باشدند و می خواهند ملت را از پیشرفت بازدارند و موجب سرکوب نمودن ارزش ها شوند.

وی تهاجم فرهنگی را از جبهه های دشمنی دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: جوانان هدف جبهه فرهنگی هستند و در صدد دورساختن جوانان از دین و حجاب بوده و هدفی جز این ندارند که در همین خصوص تاکیدات رهبری بر این است که همه بدانند دشمن در حوزه فرهنگی به جنگ با اسلام به پا خواسته است.

در پایان جانباز مدافع حرم خاطراتی از دوران مجروهیت خود را در این یادواره بیان کرد.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه