اصفهان شرق

اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است

کدخبر: 145463
1396/07/02 در ساعت 15:17

به گزارش اصفهان شرق، بمناسبت هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم مراسم روضه الشهدا با حضور فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، مسئولان منطقه ای و مردم شهید پرور جرقویه علیا از طرف حوزه بسیج 5 امام محمد باقر(ع) و مراکز فرهنگی منطقه برگزار شد.

فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت سید الشهدا با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دست ژاندارم منطقه بود و برای انجام هرکاری باید از آمریکا اجازه می گرفتند و حتی تغییر و تحولات کشور را نیز بدون اجازه انها انجام نمی دادند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره)، مردم در برابر دشمنان سخت ایستادند و شعار نه شرقی و نه غربی سر دادند.

سرهنگ حسن عجمی افزود: از ان زمان تا کنون چهار دهه می گذرد و دشمنان ما چه جریان ها و اقداماتی برای مبارزه با انقلاب انجام دادند ولی هر نقشه ای را که در سر داشتند عملی نشد زیرا انقلاب دارای رهبری قوی بود که نقشه های انها را نقش بر آب می کرد.

وی با اشاره به علت شروع جنگ تحمیلی گفت: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب و پایداری مردم نقشه جنگ را پیش کشید و فردی دیوانه را به طمع انداختند و با پاره کردن قرارداد 1975 که خود صدام امضاء کرده بود در 31 شهریور 1359 به کشور ما حمله نظامی کرد و تمام کشور ه از وی پشتیبانی می کردند.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با اشاره به اهداف صدام در حمله به ایران اظهار کرد: هدف صدام تغییر در نظام جمهوری اسلامی بود که هیچ گاه این هدف محقق نشد زیرا رزمندگان ایرانی با اقتدار و تاسی از عاشورای امام حسین(ع) در میدان نبرد حاضر شدند.

وی با بیان دستاوردهای دفاع مقدس گفت: تثبیت انقلاب اسلامی اولین دستاورد دفاع مقدس بود و دومین دستاورد این انقلاب، روشن شدن چهره اصلی دشمنان عنوان شد.

سرهنگ عجمی عنوان کرد: ایجاد تفکر شهادت و ایثار و همچنین امنیت در کشور که حاصل خون شهیدان و ایثارگران و جانباران است از دستاوردهای چهارم و پنجم دفاع مقدس عنوان می شود و اگر امروز ما در بحث فضایی، موشکی می توانیم در منطقه حرفی بزنیم از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.