سرویس: اجتماعی 07:14 - شنبه 01 مهر 1396

گزارش؛

عطر «مهر و محرم» در فضای کشور پیچید/ 105 هزار مدرسه آماده پذیرایی از 13 میلیون دانش‌آموز

امسال مهرماه علاوه بر همزمانی با آغاز هفته دفاع مقدس، با عطر محرم هم آمیخته شده است و هم‌آغازی مهرماه با ماه خون و قیام محرم، نوید شروع سالی بهتر و پربارتر برای دانش‌آموزان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، باز هم بوی مهری دیگر وزیده است، مهرماه در ذهن پیر و جوان ایرانی با شروع فصل علم و تربیت و با خاطره تخته سیاه و گچ ثبت شده است و امسال، هم‌آغازی این ماه با ماه خون و قیام محرم، نوید شروع سالی بهتر و پربارتر برای دانش‌آموزان می‌دهد تا با تمسک به درس‌های قیام ابا عبدالله‌الحسین(ع) برای رسیدن به قله‌های رفیع تعالی اخلاقی گام بردارند.

از امروز کوچه‌ و خیابان‌های شهرها و روستاهای کشور، میزبان قدم‌های استوار 13 میلیون دانش‌آموز است که فعالیت خود را در 105 هزار مدرسه کشور آغاز می‌کنند.

دانش‌آموزانی کوله به دوش یا کیف به دست با عزم و اراده و نگاه به آینده در شرق و غرب و شمال و جنوب ایران پهناور روانه مدارسی می‌شوند که سه ماه تابستان برای حضور آنها انتظار کشیده است.

هر سال مدارس در شروع سال تحصیلی از نمادهایی مربوط به علم و دانش و دفاع مقدس استفاده می‌کردند و امسال به این نمادها، پرچم و کتیبه‌های حسینی هم افزوده شده است و حال و هوای زیبایی را در مدارس ایجاد کرده است.

هر سال رئیس جمهور به پاس گرامیداشت مقام رفیع علم‌آموزی، اول مهرماه، در یک مدرسه حاضر می‌شود و با نواختن نمادین زنگ آن، سال تحصیلی دانش‌آموزان را تبریک می‌گوید و امسال هم یکی از مدارس تهران میزبان وی برای شنیدن پیام آغازین سال تحصیلی جدید است.

564 هزار کلاس درس در سراسر کشور در حالی میزبان 13 میلیون دانش‌آموز است که تاکنون 138 میلیون نسخه کتاب درسی بین آنها توزیع شده است و 280 عنوان کتاب جدید نیز به عناوین آموزشی امسال اضافه شده است؛ امسال ششمین سال اجرای طرح 3ـ3ـ6 است و پایه یازدهم هم از امسال به مقاطع تحصیلی کشور اضافه می‌شود و آخرین سال حضور پایه پیش دانشگاهی در نظام آموزشی است.

معلمان هم امسال در کنار دانش‌آموزان در حالی به استقبال مهرماه می‌روند و مسئولیت سخت تعلیم و تربیت جوانه‌های آینده‌ساز کشور را بر عهده می‌گیرند که امیدوارند امسال با برنامه‌های وزیر جدید آموزش و پرورش، سالی پر از خبرهای خوش و خوش قولی را در پیش رو داشته باشند.

امیدواریم سال تحصیلی جدید برای همه اهالی نظام تعلیم و تربیت کشور، سالی پر نشاط باشد و مشکلات مالی همیشگی آموزش و پرورش با همت دولت و اهمیت دادن به تعلیم و تربیت مرتفع شود و شاهد تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.