سرویس: اخبار شهرستان 17:41 - جمعه 31 شهریور 1396

امام جمعه شهر کوهپایه:

دولت ها و سازمان کنفرانس اسلامی، قطع رابطه با میانمار را در دستور کار خود قرار دهند

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر کوهپایه گفت: جنایت دولت میانمار علیه مسلمانان به شدت محکوم است و دولت ها و سازمان کنفرانس اسلامی، قطع رابطه با میانمار را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام احمد شاکری در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین مبین اسلام و بر مبنای فقه جعفری است و بر همین اساس هر حرکتی در هر سطحی باید بر مبنای اسلام باشد.

امام جمعه شهر کوهپایه افزود: در منطقه ای که ما زندگی میکنیم با تمام آشوب هایی که در اطراف ما موجود است، جمهوری اسلامی در امنیت کامل قرار دارد و اگر این آرامش را با دید منصفانه نگاه کنیم می فهمیم که این ارامش به مدافعان حرم برمی گردد.

وی گفت: در این روزها جنایات سنگین علیه مسلمانان میانمار از طرف دولت و ارتش میانمار با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت میگیرد که قابل توصیف نیست و این جنایت توسط هر مسلمانی محکوم است.

حجت الاسلام شاکری بیان کرد: قساوت قلب بودایی های میانمار به جایی میرسد که هیچ رحمی در وجودشان نیست و جنایت های هولناکی انجام میدهند که این مسئله باید مورد تجزیه تحلیل مسلمانان و غیر مسلمانان قرار گیرد همانگونه که حضرت رسول(ص) فرمودند:« اگر کسی شنید که منادی ندا میدهد ای مسلمانان به داد مابرسید ومسلمان جوابش را ندهد مسلمان نیست. »

وی با بیان اینکه امروز مردم میانمار بازبان بی زبانی درخواست کمک دارند؛ تاکید کرد: دولت ها و سازمان کنفرانس اسلامی محکومیت جدی در پیش گیرند و قطع رابطه با میانمار را در دستور کار خود قرار دهند و این مطلب در کلام حضرت علی(ع) اشکار است که میفرمایند: «یاورمظلوم ودشمن ظالم باشید. » و این فرمایش می طلبدکه ما دوستی و همبستگی خود را اعلام بداریم که قدم اول دعا و قدم دوم کمک مالی ما میتواند برای انها باشد.

امام جمعه شهر کوهپایه اظهار کرد: حوادث منطقه باید درس عبرت باشد که کشورهای اسلامی اتحاد خود را به دست اورند.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر کوهپایه در پایان صحبت های خود خواستار کمک های دولتی به مردم مظلوم خصوصا مسلمانان و خصوصا مردم میانمار شد.

انتهای پیام/ جمشید حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.