سرویس: اخبار شهرستان 17:25 - جمعه 31 شهریور 1396

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

دهمین یادواره شهدای روستای ابوالخیر برگزار شد/ تصاویر

دهمین یادواره چهار شهید روستای ابوالخیر از توابع بخش بن رود با حضور مسئولان استانی و محلی در مسجد جامع روستای ابوالخیر برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، دهمین یادواره چهار شهید روستای ابوالخیر با حضور مسئولان استانی و محلی، جانبازان شرق اصفهان و بخش بن رود و همچنین خانواده معظم شهدا در مسجد جامع روستای ابوالخیر بخش بن رود برگزار شد.

حجت الاسلام محسن طالب پور گفت: برگزاری یادواره شهدا بهترین راه برای انتقال ارزش ها به نسل جوان است چرا که نسل سوم و چهارم زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه ها به خاطر جان فشانی های شهیدان بوده است و بزرگترین انقلاب دینی  را حضرت امام خمینی(ره) ایجاد کردند.

وی افزود: باید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه زنده بماند و تحقق این امر این است که خانواده های آنها را احترام بگذاریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه یاد آورشد: نباید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور فراموش شود و نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده اند بنابراین باید دستاوردهای انقلاب به جوانان به خوبی بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام طالب پور گفت: امروز که دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی تبیین و ترویج شود.

احمد صادقی در سخناني به تبيين نقش شهدا در تكوين و بقاي انقلاب اسلامي پرداخت و ولايتمداري و اطاعت از مقام معظم رهبري را بهترين راه براي حفظ دستا‌وردهاي خون شهدا دانست.

بخشدار بن رود بيان كرد: انقلاب ما با خون شهدای این نظام به این درجه از قدرت و اقتدار رسیده است و پاسداشت یاد شهدا مهمترین وظیفه ما است.

وی گفت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید شهدا را در همه حال حاضر در برابر خود ببینیم و در ادامه راه شهدا و عمل به وصایای انان ثابت قدم باشیم.

در این مراسم از 25 جانباز شرق اصفهان و خانواده چهار شهید روستای ابوالخیر تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است اولین شهید دوران دفاع مقدس در شرق اصفهان شهید حسن اسماعیلی از روستای ابوالخیر که در سال 1360 در منطقه عملیاتی دارخوئین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پخش کلیپ، سرود، خاطره گویی و سخنرانی از دیگر برنامه این یادواره بود.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.