اصفهان شرق

زائران اربعین هر چه زودتر ثبت‌نام کنند/ هزینه روادید برداشته نمی‌شود

کدخبر: 145127
1396/06/31 در ساعت 06:09

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی زاهدی ضمن اشاره به هزینه روادید عتبات اظهار کرد: هزینه روادید 40 دلار مشخص شده و از ابتدای شهریور هم ثبت‌نام در سامانه سماح آغاز شده است و تا دو یا سه روز قبل از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این هزینه مبلغی است که سفارت و دولت عراق می‌گیرد و تلاشی برای برداشتن آن انجام نشده است؛ ستاد مرکزی اربعین تصمیم‌گیری کلی برای نحوه برگزاری اربعین را بر عهده دارد اما در حج و زیارت نیز کمیته‌هایی وظایفی بر عهده دارند که هر کدام در حال انجام وظایف خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه هستند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: توصیه می‌کنیم کسانی که متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال هستند هر چه زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند تا بتوانیم مدارک این افراد را دریافت کنیم و ویزای آن‌ها را هرچه زودتر صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این ویزاها برای اربعین به صورت یک ماهه صادر می‌شود، فعلاً در مرحله ابتدایی ثبت‌نام انجام می‌شود، هزینه و مدارک را نیز تحویل می‌دهند، دفتر کنسول موقت نیز در مهرماه در اصفهان مستقر می‌شود و ویزاها صادر خواهد شد.

زاهدی در پایان بیان داشت: متناسب با تعداد متقاضی و کار سفارت معمولاً زمان دقیقی برای صرف صدور ویزا مشخص نیست اما به طور مثال در روزهای نخست کار در سال گذشته که حجم کار بیشتر بود، این فرآیند یک هفته زمان می‌برد اما در روزهای پایانی ویزاها به روز صادر می‌شد.

انتهای پیام/فارس