اصفهان شرق

مسئولان از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در برابر استکبار بگیرند

کدخبر: 145124
1396/06/31 در ساعت 15:12

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه  ضمن تسلیت فرارسیدم ماه محرم اظهارداشت: یکی از راه های تمسک به خداوند متعال اهلبیت عصمت وطهارت هستند و ماه محرم که ماه شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفایش می باشد بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خدا است .

وی به  فضیلت وجودی امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کردند:حضرت سیدالشهدا(ع) به مثابه بهاری پر طراوت بود که برای شیعیان ومحبان ثمره پرباری از آن می دیدند که متاسفانه عده ای این بهار را به زعم خود به زمستان تبدیل کردند ولی شهادت ایشان هم یک بهار بود که خون تازه ای در رگ های مسلمانان به جوشش آورد واسلام را زنده نمود.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود: اگر معصومین(ع) بر دشمنان پیروز می شدند قطعا مسیر تاریخ اینگونه نبود ومردم به فضایل اخلاقی زیادی دست پیدا می کردند وباید برای این مصیبت عظیم خون گریه کرد .

خطیب جمعه ورزنه  به  شعرشاعر کوفی  اشاره وتصریح نمود: ای پسر مطفی وای پسر علی وزهرا چشمان من برای تو گریه می کند نه به خاطرثواب بلکه بخاطر اینکه تورا از دست داده ایم و اگر کربلا خون شمارا پذیرفت ودر آن صحرا ریخته شد چرا اشک من برای تو نریزد.

وی در ادامه به دوعامل شهادت امام حسین(ع) اشاره و بیان داشت:یکی از عوامل یزید بود که برای رسیدن به خواسته های دنیایی خود وخوشگذرانی کردن وهمچنین رسیدن به مقاصد دنیایی خود امام حسین(ع) را که عالمی باید از او استفاده وبهره می برد را به شهادت رساند که این نشان از بی تقوایی بود که باعث شد حجت خدابر روی زمین را به شهادت برساندو عامل دوم بی بصیرتی مردم ونفاقی بود که دربین مردم به اوج رسیده بود در ظاهر با امام حسین(ع) بودند ولی در باطن شمشیرهای خود را برروی ایشان کشیدند.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا(ع)  اظهار داشت:از همه روحانیت معظم ومعززی که جهت تبلیغ در این ایام به منطقه حضور پیدا کرده اند  وهمچنین از روحانیون عزیزی که در شهر وروستا های منطقه مستقر هستند تشکر می کنم وظیفه سنگینی بر دوش علما و روحانیون وهمچنین مادحین است باید در منبر ها و روضه ها امام حسین(ع) را با تمام صلابتی که دارد وبا تمام صفحاتش و با تمام محتوایش برای مردم معرفی کرد ایشان همه وجودش را برای اسلام داد و رمز بقای اسلام وتشیع امام حسین(ع) است و آنگونه که در شان اوست اورا معرفی کنیم.

وی  در ادامه  به ظلم ستیزی امام حسین(ع) اشاره و افزودند: حضرت امام(ره) فرمودند عده ای معدودی به کربلا آمدند ودر مقابل جبارین وستمگران ایستادند وکشته شدند ولاکن ظلم و زیر بار ظلم رفتن را قبول نکردند  باید مسلمین و خصوصا شیعیان خط مشی سید الشهدا(ع) که ظلم ستیزی بود را دنبال کنند وبدانیم اگر جباران وظالمان در دنیا تمام شدهاند امام حسین (ع) وعاشورای او هم تمام خواهد شد ولی اگر جبارین وظالمین وجود داشته باشند همیشه عاشورا وقیام عاشورا زنده است وخواهد بود ودر فرهنگ اسلامی باید هرجا جبار وستمگری ظلم می کند بر علیه او قیام کرد وعاشورایی به وجود آورد.

امام جمعه ورزنه به همه پرسی جدایی کردستان عراق اشاره و  تصریح کرد: عده ای با حمایت صهیونست ها وآمریکایی ها قصد دارند در منطقه کرد نشین عراق همه پرسی جدایی از عراق را برگزار کنند که این توطئه دشمنان اسلام است که می خواهند مسلمانان وخصوصا کشور متحد عراق را شقه شقه کنند وتفرقه اندازی کنند.

حجت الاسلام شا محمدی به نقض برجام توسط آمریکایی ها اشاره وافزود: آمریکا وسردمداران این کشور مستکبر با تلاش های زیاد برجام را نقض کردند ومسئولین ما باید از مکتب امام حسین (ع) یاد بگیرند که زیر بار ظلم نرویم ودرس عزت بگیریم ودر برابر دشمنان اسلام ایستادگی ومبارزه کنیم گاندی رهبر هند راه پیشرفت کشورش را در تبعیت از مکتب عاشورای حسینی می داند اوکه غیر مسلمان است اینگونه انتخاب می کند پس ماهم ومسئولین ماهم باید به جد در برابر زور گویی های مستکبران ایستادگی ومبارزه کنند .

وی به سخنان سخیف و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره وافزود: به فرموده مقام معظم رهبری این سخنان ناشی از قدرت نبوده وبلکه از سر ضعف وعصبانیت واقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که با تدابیر رهبری معظم انقلاب نقشه های آنها برملا ونقش بر آب شده است.

امام جمعه ورزنه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس عاشورای دومی بود که در ایران اسلامی اتفاق افتاد ومردم با آموختن درس ایستادگی ومقاومت در مکتب سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید واین پیروز را مدیون رهبری های حضرت امام ودلاوری های ایثارگران وخانواده معظم شهدا هستیم.

حجت الاسلام شا محمدی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره وافزود: سال تحصیلی جدید وبهار علم ودانش را به همه فرهنگیان ،معلمین و مربیان تلاشگر،دلسوز وزحمت کش و همچنین به دانش آموزان عزیز تبریک می گوییم و از دانش آموزان می خواهیم که در طلب علم ودانش کوشا باشند وتمام تلاش خودرا در این مسیر قرار دهند که دشمن تلاشش برای به انحراف کشیدن نسل جوان و آینده ساز این مملکت اسلامی می باشد.