سرویس: اجتماعی 10:10 - جمعه 31 شهریور 1396

دانستنی‌های علمی پزشکی؛

خطر مرگ با لخته شدن خون در پا/با مصرف کلسیم خوش اندام شوید/ راز سلامتی با قهوه/قندخونتان را با آب پایین بیاورید

حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش اصفهان شرق،  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با آب خوردن قند خون را کنترل کنید

آب باعث خارج شدن قند خون اضافی از ادرار شما می‌شود و از کم آب شدن بدن جلوگیری می‌کند.

سیگار و الکل مادر بیماری ها

تحقیقات نشان داده  است که ترک سیگار و مصرف نکردن الکل، با کاهش خطر دیابت نوع دوم، مرتبط است و ریسک بسیاری از بیماری‌‌ها را کم می‌کند.

با خواب کافی بیماری قلبی و عروقی را از خود دور کنید

نیاز به خواب در افراد متفاوت است، اما اگر به سختی از خواب بیدار می‌شوید، زود خسته می شوید  یا در تمرکز کردن مشکل دارید به این معناست که خواب کافی ندارید، متخصص زنان هشدار می دهند نداشتن خواب کافی افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و روانی قرار می‌دهد.

با مصرف کلسیم خوش فرم شوید/لخته شدن پا را جدی بگیرید/راز سلامتی قهوه/با نوشردن آب قند خون خود را کنترل کنید

راز سلامتی در قهوه

قهوه با کاهش اضافه وزن، مقاومت به انسولین و التهاب در ارتباط است. همچنین از بدن در برابر بیماری های قلبی و سایر بیماری های کبدی محافظت می کند.

این سردرد را جدی بگیرید

سردرد رعد آسا یک سردرد بسیار شدید است که به سرعت رخ می دهد و در 60 ثانیه یا کمتر پیشرفت می کند و می تواند ناشی از خونریزی مغزی در اثر سکته باشد.

با مصرف کلسیم خوش فرم شوید/لخته شدن پا را جدی بگیرید/راز سلامتی قهوه/با نوشردن آب قند خون خود را کنترل کنید

لخته شدن خون در پا را جدی بگیرید

لخته شدن خون که در رگ های عمقی پا اتفاق می‌افتد حتی می‌تواند باعث مرگ شود، علت خطرناک بودن این بیماری این است که یک تکه لخته شل می‌شود و عامل ایجاد آمبولی ریه (لخته در ریه‌ها) می شود و کشنده است، سرطان، چاقی، عدم تحرک، خواب، سفر طولانی مدت، بارداری و سن از عوامل خطر سازند.

با مصرف کلسیم پاهایتان را خوش فرم کنید

کلسیم به طور کلی برای سلامت استخوان مفید است همچنین در ساختن عضلات قوی ضروری محسوب می شود، کلسیم برای بهبود انقباض عضلات ضروری است و سبب بهبود رشد عضلات می شود، خوشبختانه برای افرادی که می خواهند چربی پاهایشان را آب کنند، خوراکی های غنی از کلسیم عالی است.

گزینه غذایی به ظاهر سالم، اما مضر

ماست های طعم دار می توانند در صورت ناپرهیزی از یک انتخاب سالم به یک فاجعه غذایی تبدیل شوند. ماست ساده حاوی ۱۲ گرم یا ۳ قاشق غذاخوری قند شیر در هر فنجان است، قند به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی یافت می شود اما ماست های طعم دار می تواند ۱۵ گرم بیشتر قند داشته باشد.

ضررهای نان لواش را بدانید

در نان سفید، فسفر و منیزیم که از عناصر حیاتی لازم برای بدن هستند وجود ندارد همچنین نان سفید در کاهش نسل بشر تأثیر دارد و آدمی را کم خون می کند چرا که ویتامین ها در افزایش نسل اثرگذار است و مهمترین ضرر مصرف نان سفید یبوست بوده که به ام الامراض تشبیه شده زیرا سرچشمه بروز بسیاری از بیماری هاست.

احتمال اسکیزوفرنی فرزندان مردانی که دیر پدر می شود

تحقیقات نشان داده که با بالا رفتن سن پدر شدن، فرزندان در معرض ابتلا به اختلالات ژنتیکی و بیماری های اوتیسم و اسکیزوفرنی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.