اصفهان شرق

ترکیه، مکزیک و پاکستان خواهان واکسن های ساخت ایران هستند

کدخبر: 145102
1396/06/31 در ساعت 19:36

به گزارش اصفهان شرق، دکتر مصطفی قانعی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید انستیتو پاستور ایران افزود: مکزیک تایید کرده که واکسن ب ث ژ ایران از برترین واکسن های تولیدی است.

وی همچنین با بیان این که همواره به دنبال کیفیت واکسن های تولیدی هستیم و توانسته ایم به این هدف مهم دست یابیم، از ایجاد پایه های تولید واکسن هاری انسانی در کشور خبر داد و گفت: کیفیت واکسن هاری دامی هم افزایش یافته است.

قانعی با اشاره به اینکه ایران دارای صاحب دانش واکسن بوده است، ادامه داد: به تولید واکسن بی توجهی شده بود که باتوجه به روند فعلی امیدواریم به جایگاه خود برگردیم

وی با اشاره به اینکه تراز جهانی پاستور ایران تغییر یافته است، گفت: در زمانی به پاستور ایران بی توجهی می شد اما حالا مدل همکاری ما، مورد توجه روسای پاستورهای سایر کشورها قرار گرفته است.
وی یکی از استراتژی های مهم ما در مجموعه پاستور را اتصال زنجیره تحقیق، فناوری، تولید ، خدمت اعلام کرد و گفت: در تشکیل این زنجیره از توان محققان استفاده کردیم.‌
قانعی ادامه داد که زیرساخت های تحقیق و توسعه شکل گرفته تا محققان بتوانند فعالیت های پژوهشی را به سرانجام برسانند.
وی اظهار کرد که در آبان ماه سال جاری بیش از ۱۵ کشور در ایران حاضر می شوند تا برنامه مبارزه با هاری ایران را مشاهده کنند.
رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در این مراسم، به سابقه ارزشمند پاستور اشاره کرد و گفت: این مجموعه سابقه ای ارزشمند در مراقبت، ریشه کنی و کنترل بیماری داشته است.
دکترعلیرضا بیگلری اظهار کرد که انستیتو پاستور ایران از مهمترین و پراستنادترین موسسه تحقیقات در نظام سلامت است.
وی اظهار کرد که با رویکرد آینده پژوهی باید رسالت ها و ماموریت های این مجموعه بازتعریف شود و با با همراهی ذینفعان داخلی و شرکای خارجی باید انجام گیرد.
بیگلری با اشاره به اینکه باید فکر کنیم نیازهای فعلی ما در حوزه آموزش چیست، گفت: هدف ما از آموزش باید متفاوت با سایر مجموعه ها باشد.
رئیس انستیتو پاستور ایران بر لزوم برنامه مداری و انضباط مالی تاکید کرد و گفت: انضباط مالی از مهمترین اهداف ما است.
مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید انستیتو پاستور ایران امروز چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، جمعی از مسئولین و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انستیتو پاستور برگزار شد.