سرویس: اخبار شهرستان 15:01 - جمعه 31 شهریور 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

مذاکره با آمریکا چیزی جز اتلاف وقت نبود/ عاشورا درس آزادگی به ملت ایران داد

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر محمدآباد گفت: اینکه انسان خود را از قید و بندها آزاد کند تا بتواند در مسیر رشد معنوی طی مسیر کند، نمونه ای از آزادگی است و این آزادگی در کربلا تجلی پیدا کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید حسین هاشمی در خطبه نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث هفته قبل به موضوع سازگاری در محیط خانواده اشاره کرد و گفت:

امام جمعه شهر محمد آباد با اشاره به حسن ظن و سو ظن به عنوان دو نکته مهم که باید به آن توجه کافی کرد، افزود: اسلام تنها بد رفتاری با دیگران را مذمت نکرده؛ بلکه مسلمانان را از فکر بد درباره یکدیگر باز داشته و به آنان اجازه سوء ظن نیز نداده است.

وی اظهار کرد: حسن ظن به عنوان یک دستور اخلاقی در خانواده و روابط میان همسران، اهمیت بیشتری دارد و لازم است همسران از هرگونه گمان بد به یکدیگر بپرهیزند تا آرامش و سازگاری آنان هرچه بیشتر فراهم شود. برای داشتن گمان نیکو به دیگران، لازم است عوامل آن را بشناسیم.

خطیب جمعه شهر محمدآباد بیان کرد: هم نشینی با خوبان باعث حسن ظن دیگران و هم نشینی با بدان باعث سوء ظن دیگران می‌شود.

وی ثبات شخصیت و اعتماد به نفس را از دیگر عوامل خوش بینی بیان کرده و گفت: کسانی که شخصیت محکمی دارند به خود متکی و عموما نفوذ نا پذیرند و به زودی تحت تأثیر دیگران قرار نمی گیرند و تنها با دلیل قطعی می توان باور آنان را تغییر داد؛ ولی انسان های متزلزل تحت تأثیر شایعه ها و غرض ورزی هایی قرار میگیرند که بعضی برای بر هم ریختن زندگی دیگران بدان دامن میزنند دامن می زنند و همین امر به نا سازگاری آنان می انجامد.

حجت الاسلام هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم و ماه و ماه حزن اندوه اهل بیت، بیان کرد: آنچه در این ماه لازم است بدان توجه داشته باشیم علاوه بر عزاداری برای شهدای کربلا باید سعی شود به پیام های کربلا هم توجه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام های عاشورا آزادگی است، تصریح کرد: اینکه انسان خود را از قید و بندها آزاد کند تا بتواند در مسیر رشد معنوی طی مسیر کند، نمونه ای از آزادگی است و این آزادگی در کربلا تجلی پیدا کرد؛ آنچه را ابا عبدالله الحسین در نظر داشت، فقط رضایت الهی بود و هیچ توجهی به دنیا و مطامع آن نکرد.

امام جمعه محمد آباد با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: در مدارس لازم است این پیام اباعبدالله الحسین، تعلیم داده شود.

وی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، دوران جنک تحمیلی و دفاع جانانه مردم را باز دوران تجلی این آزادگی در ملت ایران دانست و اظهار کرد: قوی ترین سلاح موانان ما در برابر دشمن را آزادگی آنها و گذشتن از دنیا و منافع آن بود که باعث شکست دشمنان شد.

امام جمعه شهر محمدآباد در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: امروز نیز با بهره گیری از پیام های عاشورا و آزادگی چه از طرف مسئولان و چه مردم می توان در عرصه سیاسی در برابر زیاد خواهی مستکبرین مخصوصا ایستاد و آنها را وادار به عظمت ملت ایران و شکست خود اعتراف کنند و
نشانه های این شکست سخنان ابلهانه رئیس جمهور سبک سر امریکا در مجمع جهانی علیه ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای همه ثابت شده است که امریکا و مستکبرین قابل اعتماد نیستند و مذاکرات با آنها وقت تلف کردن بوده است.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.