اصفهان شرق

لزوم جلوگیری از ورود بدعت و تحریف در مداحی و عزاداری های ماه محرم

کدخبر: 145021
1396/06/30 در ساعت 14:30

به گزارش اصفهان شرق، پیش از ظهر امروز همایش مسئولان هیات مذهبی و ذاکرین اهل البیت(ع) با حضور مسئولان بخش بن رود با هدف ایجاد هماهنگی لازم در هر چه بهتر برگزار کردن مراسم ایام محرم و صفر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهر ورزنه برگزار شد.

در این همایش با حضور بیش از 150 نفر از مسئولان و اعضاء هیئات مذهبی و همچنین مداحان اهل البیت(ع) از 50 هیئت بخش بن رود به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام احمد باقری در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم به تلاش دشمنان و بدخواهان نظام برای کمرنگ کردن عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: در این برهه حساس باید همه ما به وظایف دینی، ملی و انقلابی خود عمل کنیم و تابع دستورات رهبر معظم انقلاب باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسئولان هیات مذهبی از روحانیون و ذاکرین اهل بیت مطالبه داشته باشند که پیرامون موضوعات روز و مشکلاتی که در جامعه وجود دارند از جمله بحث اعتیاد، حجاب، عفاف و آسیب های شبکه های اجتماعی برای مردم به خصوص جوانان بحث کنند.

وی اظهار کرد: باید از ورود بدعت ها و تحریف ها از جمله آهنگ ها، سینه زنی ها ی و انواع و اقسام اشعار و نوحه های نامتعارف خاص به این مراسم جلوگیری کرد و توجه به ضرورت ها و بایدها و نبایدهای عزاداری ها بشود و توجه بر فلسفه قیام امام حسین(ع) در روضه خوانی ها دوچندان شود.

استاد حوزه و دانشگاه پیرآمون عزاداری و گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) روایاتی بیان کرد و گفت: گریه و اشک ریختن جایی ارزش دارد که اعمال عزاداران هم مورد پسند امام حسین(ع) باشد و اگر اشک همراه با اخلاص نباشد زمینه بهشتی شدن انسان را نمیتواند فراهم کند.

حجت الاسلام محمد هاشمی مطالبی در مورد آسیب های عزاداری و همچنین رعایت حق الناس در مراسم های عزاداری بیان کرد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی بخش بن رود با استناد به سخن مرحوم محدث نوری در کتاب لولو مرجان که می فرمایند: به مجرد ذکر فضائل و مناقب و حالات و مصائب سید الشهداء(ع)، کسی مدال نوکری را کسب نمیکند مگر اینکه برای رضای خدا باشد و در غیر این صورت یک نوع کاسبی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: استفاده از آلات موسیقی مناسب با عزاداری سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده برگزار گردد.

حجت الاسلام هاشمی به تبیین وظایف هیأت های مذهبی پرداخت و عنوان کرد: زنده نگه داشتن امر ولایت، تربیت افراد، ایجاد جاذبه برای جوانان و حفاظت از آنها در برابر فسادهای موجود، حضور فعالانه در جامعه و احیای ولایت اهل بیت(ع) از جمله وظایفی است که می توان برای هیأت های مذهبی برشمرد.

وی متذکر شد: سخنرانان و مداحان عزیز در راستای روشنگری افکار جامعه و هدایت به سوی ارزش ها و حفظ اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق یاد شهدای کربلا، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم تاکید کردند.

انتهاین پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه