سرویس: غیر تولیدی 14:14 - چهارشنبه 29 شهریور 1396

برگزاری مراسم ماه محرم در ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال طرح بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم الحرام با شعار کِرامَتُنا الشهادۀ” (کرامت ما شهادت است) در جوار حرم مطهر ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری با اینکه پیام عاشورا عزت و آزادگی برای همه مردم است اظهار داشت: کربلا و محرم نگرش انسان را به زندگی تغییر می دهد. محرم هدف برای زندگی کردن را عمیق تر می کند. محرم به زندگی معنایی بس عظیم می بخشد. محرم ماه توبه است و ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن و درست مردن است. محرم بهترین شیوه زندگی را به انسان می آموزد و نیز بهترین مردن و بدرود گفتن دنیا را می آموزد.

وی در ادامه به تاثیرگذاری قیام عاشورا در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران در تمامی تحرکات سیاسی فرهنگی خود به نحوی تحت تأثیر پیام عاشورا بوده اند و این طبیعی‌ترین بستر تحولات انقلابی در ایران اسلامی به شمار می‌آید و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری ماهیتی ضدظلم و استکبار ستیزی داشت و بر همین نمط، شیعه و شیعیان نیز در گذر زمان همواره در برابر ظالمان قرار داشته و حکومت های جور را برنتابیده اند. تاریخ معاصر نیز شاهد نقش تعیین کننده محرم در جنبش های اصیل مردمی است که جلوه کامل بروز و ظهور این تاثیر را در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم؛ مردم نیز با شعارهای خود (همچون نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی است) به طور شفاف بر این امر تکیه و تاکید داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم با شعار کِرامَتُنا الشهادۀ” (کرامت ما شهادت است) در جوار حرم مطهر تمام بقاع متبرکه استان و به صورت ویژه در جوار ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا می شود اشاره و بیان داشت: در همین راستا و با برنامه ریزی هایی که در ستاد مرکزی بصیرت عاشورایی استان انجام شده است برنامه هایی شامل؛ تجمع بزرگ «لبیک یا حسین‌علیه‌السلام»، احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی‌علیه‌السلام)، شیرخوارگان حسینی‌علیه‌السلام ، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان، برگزاری همایش رهروان زینبی‌سلام‌الله‌علیها ویژه بانوان، برپایی مراسم عزاداری امام سجادعلیه‌السلام، اجرای همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، برگزاری مراسم اربعین حسینی‌علیه‌السلام، تجمع «لبیک یا رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» همراه با برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در طول ایام ماه محرم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح بصیرت عاشورایی و برگزاری مراسم های عزاداری در ماه محرم و صفر در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و از محل درآمد موقوفات منطبق با برنامه های دهه محرم و صفر انجام می شود./

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.