اصفهان شرق

رئیس‌جمهور در قبال نقض عهد برجام موضع مقتدرانه‌ای در سازمان ملل بگیرد/آمریکا در برجام به ملت ایران بدهکار است

کدخبر: 144911
1396/06/29 در ساعت 08:02

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و نقض آشکار برجام، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این مسیر یک هدفی داشتند که به هدف خودشان رسیدند و برای رسیدن به هدف چارچوب برجام را تعریف کردند.

وی افزود: الآن که آن‌ها به هدف خود رسیده‌اند و بدهکار هستند می‌خواهند صورت مسأله را پاک کنند، چرا که آن‌چه را می‌خواستند از ملت ایران گرفتند و آن‌چه باید می‌دادند را ندادند و دنبال آن هستند تا کسی سندی برای طلبکاری از آن‌ها نداشته باشد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مسؤولان دولتی به جای برخی تعارفات به صورت منسجم و یکپارچه بایستند و آن‌چه را که آمریکایی‌ها بدهکارند، طلب کنند می‌توانند ما را به حقوق‌مان نزدیک کنند، اما هر چقدر با تعارف و منفعلانه برخورد کنیم طبیعتاً نتیجه کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در خصوص نقض عهدهای آمریکا باید موضع مقتدرانه‌ای در سازمان ملل اتخاذ کند، عنوان کرد: رئیس‌جمهور با اتخاذ موضع مقتدرانه‌ باید در سازمان ملل اعلام کند که در برجام، آن‌چه وظیفه جمهوری اسلامی بوده انجام دادیم و آن‌چه را که شما باید انجام می‌دادید، انجام ندادید و اعلام کند که اگر طرف‌های مقابل وظایف قانونی خود را در ظرف زمانی مشخصی انجام ندهند، جمهوری اسلامی همه آن‌چه را که انجام داده در زمان کوتاهی برخواهد گرداند.

حاجی‌دلیگانی در ادامه بیان کرد: رئیس‌جمهور باید اعلام کند جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم اجرای تعهدات طرف مقابل نه تنها غنی‌سازی 20 درصد را محقق خواهد کرد بلکه بالاتر از آن را هم عملیاتی می‌کند و به جای تمامی سانتریفیوژهایی که از کار افتاده است، سانتریفیوژهای نسل جدیدتر را مستقر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با وجود مواضعی که رئیس سارمان انرژی اتمی در مقابل نقض عهدهای آمریکا در برجام دارد، رئیس‌جمهور مواضع وی را به صورت شفاف اعلام نمی‌کند و همین باعث می‌شود آن‌ها تصور کنند ما یک سری نقش‌هایی را برای خودمان تعیین کردیم و برداشت آن‌ها این است که مثلاً موضع صالحی پشتوانه اجرایی ندارد به همین جهت رئیس‌جمهور نیز باید مواضع رئیس انرژی اتمی را به صورت شفاف اعلام کند.

انتهای پیام/فارس