سرویس: غیر تولیدی 07:32 - چهارشنبه 29 شهریور 1396

در واکنش به سخنرانی ترامپ در نشست مجمع عمومی

ظریف: سخنان وقیحانه و جاهلانه ترامپ نشانگر عمق بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه اوست

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان وقیحانه و جاهلانه ترامپ و نادیده انگاشتن واقعیات ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه‌اش را نشان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این نشست اظهار داشت: سخنان وی به ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.

ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می‌دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

به گزارش فارس، ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌ نشده درباره‌ ایران مطرح کرد و گفت: «وقت آن فرا رسیده که ملت‌های دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند؛ رژیم دیگری که آشکارا از کشتار جمعی سخن می‌گوید، وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل می‌دهد. حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند.»

وی در ادامه این ادعاها اضافه کرد: «حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.»

ترامپ مدعی شد: «رنج‌دیده‌ترین قربانیان سران ایران، در واقع مردم خود این کشور هستند. حکومت ایران به جای استفاده از منابعش برای ارتقا زندگی مردم، سودهای نفتی را صرف تأمین مالی حزب‌الله و سایر تروریست‌هایی می‌کند که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به همسایگان صلح‌جوی عرب و اسرائیلی‌شان حمله می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «این ثروت که در حقیقت متعلق به مردم ایران است، همچنین برای حمایت از بشار اسد، شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی یمن و تضعیف صلح در سراسر خاورمیانه صرف می‌شود.»

ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت جنایتکار همزمان با ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.»

وی سپس به موضوع توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت و گفت: «و اگر توافقی در انتها پوششی برای ساخت یک برنامه هسته‌ای [برای ایران] فراهم آورد، ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم. توافق هسته‌ای ایران یکی از بدترین و یک‌سویه‌ترین توافقاتی است که ایالات متحده تا کنون وارد آن شده است. به کلام صادقانه، این توافق مایه شرمساری برای ایالات متحده است.»

انتهای پیام/

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.