اصفهان شرق

ایجاد مجموعه آموزشی آریاتیک و کمیته ورزش الکترونیکی، بخش کوهپایه و هرند/ تصویر

کدخبر: 144800
1396/06/27 در ساعت 18:32

سمانه مالکی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اهمیت بازی های الکترونیک در بین نسل امروزی و توجه به نوع آن گفت: با ایجاد مجموعه آموزشی آریاتیک و کمیته ورزش الکترونیکی، بخش کوهپایه و هرند، فعالیت خود را در آموزش رباتیک به صورت حرفه ای و آکادمیک با سرفصل سازمان فنی حرفه ای کشور در بخش دانش آموزی از اسفند 96 در شهر های کوهپایه، سجزی و هرند شروع کرده است.

مدیر مجموعه اموزشی اریاتیک افزود: از آنجایی که رشته رباتیک رشته ای دانش بنیان است و قطعا می توان مشاغل دانش بنیان را بین نسل های آینده ایجاد کرد و لازم دانستم در منطقه خود، آموزش را از پایه های پایین تر شروع کنم تا شاهد خود کفایی ایران عزیزمان در بخش تولیدات در نسل های اینده باشیم.

وی بیان کرد: در 24 شهریور 96هفتمین المپیاد کشوری آریاناکاپ 2017 در سالن فنی حرفه ای استان اصفهان برگزار شد و در این المپیاد رقابت بین 500 تیم از سراسر ایران انجام گرفت.

مالکی با اشاره به حضور بچه های منطقه در این بازی ها گفت: ما سه تیم در لیگ های رالی سرعتی، آقایان علیرضا بنی طبا و مهدی آیتی، یک تیم در لیگ بالا بر وزنه دبستان آقایان محمد مهدی مجلسی و مبین دهقانپور و یک تیم در لیگ بالابروزنه دبیرستان اقای سیدمحسن حسینی به مسابقات اعزام کردیم.

وی عنوان کرد: در لیگ بالابر وزنه دبستان، آقایان محمد مهدی مجلسی و مبین دهقانپور با انتخاب وزنه 50 کیلوگرم توانستند با ربات خود وزنه 50 کیلوگرم را در مدت کمتر از 4 دقیقه بالاببرند و مقام دوم کشوری را کسب کنند؛ همچنین اقای سیدمحسن حسینی لیگ بالابر وزنه دبیرستان با انتخاب وزنه 57.5 کیلوگرم با ربات خود توانست در مدت کمتر از 4 دقیقه بالا ببرد و مقام اول کشوری را کسب کند.

مدیر کمیته بازیها و ورزشهای الکترونیک بخش کوهپایه خاطرنشان کرد: همچنین هر دوتیم بالابر وزنه موفق به کسب امتیاز بهترین عملکرد شدند، چون سازه ها کاملا مهندسی شده ساخته شد.

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه اتی ما گسترش این علم در کل منطقه کوهپایه و جلگه بوده و با حکمی که از کمیته ورزش الکترونیکی استان اصفهان برای اینجانب صادر شد باید مجموعه را با ورزش های الکترونیکی مانند کنسول، بازی رایانه ای تجهیز کنیم.

مالکی با اشاره به اینکه برپایی ورزش های الکترونیک هزینه زیادی را در بر دارد، افزود: در حال حاضر قادر به پرداخت هزینه های ایجاد این ورزش جوان پسند نخواهیم بود و از شهرداری، بخشداری و سازمان ورزشی کوهپایه تقاضای همکاری برای گسترش این مجموعه فرهنگی ورزشی در شهر  کوهپایه را خواستارم.

انتهای پیام/ جمشید حسینی کوهپایه