اصفهان شرق

کشتار مسلمانان میانمار در سکوت مدعیان حقوق بشر دردناک است

کدخبر: 144796
1396/06/27 در ساعت 17:41

محمد جواد قدرتی در گفتگو با اصفهان شرق با محکوم کردن قتل مسلمانان میانمار گفت: چندین سال است که شاهد آزار و اذیت و کشتار مردم مسلمان میانمار توسط بوداییان افراطی کشور میانمار هستیم که این شکنجه ها و کشتار ها برنامه ریزی شده و پشتیبانی نیز می شوند و تنها علت شکنجه و کشتن مسلمان میانمار مسلمان بودنشان است.

عضو شورای تبیین مواضع دانشگاه پیام نور اصفهان اظهار کرد: روهینگیایی ها مسلمانانی هستند که در استان راخین در کشور میانمار با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و صد هزار نفر بزرگترین اقلیت تحت ظلم و ستم در سراسر جهان شناخته می شوند و در کشور اجدادی خود به عنوان بیگانه تلقی می شوند و از حداقل امکانات زندگی  نیز برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: چندین سال است که بودایی های افراطی به بهانه هایی به مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار حمله میکنند و آنان را مورد ازار و اذیت و شکنجه قرار می دهند و کشور های حامی حقوق بشر هیچ اقدامی انجام ندادند همان کشور هایی که در خصوص کوچک ترین اتفاقات بیانیه ها میدادند اکنون سکوت پیشه کرده اند.

قدرتی افزود: بودایی ها احساس می کنند که آيين های توحيدی تبشيری به دنبال گسترش خود در سرزمين های ديگر هستند و فکر مي کنند که اگر اديان ديگر شيوه برخورد سرسختانه تری در پيش گرفته اند، آن‌ها نيز بايد همين کار را کنند.

وي با بیان اینکه حقوق بشر در برابر کشتار بی رحمانه مسلمانان کجاست، تصریح کرد: مسلمانان ميانمار در ميان سکوت کشورهای مسلمان کشته می شوند و هيچ ملتی تاکنون اين گونه در ميان اين همه خونسردی و سکوت بين المللی و بي خيالی دولت داخلی سرکوب نشده و بر اساس اطلاعات دريافتی گروه‌های تندرو بودای با حمايت دولت اتحاديه جمهوری ميانمار، دسته دسته مسلمانان را قتل عام کرده، آتش می زنند به دريا مي‌اندازند.

عضو شورای تبیین مواضع دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به اینکه از طرفي متاسفانه کمترين موضع از سوی مجامع بين المللی نسبت به اين نسل کشي مسلمانان در ميانمار صورت گرفته و از موضع‌گيری آشکار درباره آن‌ها خودداری کرده است، خاطرنشان کرد: در حالی که خشونت‌ها عليه اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار در حال تشديد است، گزارش‌ها نشان می دهد که رژيم صهيونيستی يکی از تأمين‌کنندگان سلاح و مهمات برای ارتش ميانمار است.

وی بیان کرد: همه ما دانشجویان با محکوم کردن نسل کشی کشور میانمار بر مسلمانان مظلوم، دعا می کنیم، مسلمانان مظلوم میانمار در کشور اجدادی خود بتوانند به راحتی و در آسایش زندگی کنند.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی