اصفهان شرق

نظارت منظم و مستمر اتاق اصناف بر بازار/ آمادگی بازار برای استقبال از ایام محرم

کدخبر: 144787
1396/06/27 در ساعت 16:14

به گزارش اصفهان شرق، رسول جهانگیری در رابطه با نظارت اتاق اصناف بر روی بازار محصولات اظهار کرد: اتاق اصناف همواره نقش نظارتی خود را بر بازار کالاها حفظ می­‌کند و در مناسبت‌­های خاص این نظارت به شکل گسترده‌­تری صورت می‌­گیرد.

وی در همین رابطه افزود: کمیسیون تنظیم بازار مسائل روز را مورد بررسی قرار می‌­دهد و از طریق آن پیش­‌بینی می­‌کند که چه کالاهایی ممکن است در بازار کم شود یا بازار آن با مشکل روبرو شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در رابطه با تنظیم بازار گوشت قرمز گفت: با تدابیری که اندیشیده شد مشکل بازار عرضه گوشت قرمز که در چند وقت اخیر ایجاد شده بود، رفع شد و در حال حاضر گوشت قرمز از ارمنستان و گرجستان وارد شده و به بازار عرضه می­‌شود.

وی به نوسانات قیمت مرغ نیز اشاره و تصریح کرد: بازار مرغ نیز یکی دیگر از بازارهایی بود که به دلیل بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و نزدیک شدن به ایام محرم، احتمال داشت تحت تأثیر قرار بگیرد که با تزریق مرغ صادراتی منجمد بازار مرغ تحت کنترل قرار گرفت.

*اختلاف قیمت 3 هزار تومانی مرغ منجمد و مرغ گرم

جهانگیری بیان داشت: مرغ منجمدی که برای تنظیم بازار این محصول به بازار مصرف‌کننده تزریق شد، نزدیک به 3 هزار تومان با مرغ گرم موجود در بازار اختلاف قیمت دارد و ارزان­تر است.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات در فروشگاه‌­های بزرگ و تعاونی‌­های مربوط به سازمان‌­ها توزیع می‌­شود و در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌­گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان به کنترل بازار محصولات اشاره کرد و اذعان داشت: ممکن است در شرایطی به دلیل افزایش تقاضا برای کالای خاص، قیمت این کالاها نوسان کند و اندکی افزایش یابد، اما در شرایط فعلی تمام کالاهای مورد نیاز مردم در دسترس است.

*نظارت ویژه بر بازار کالاهای اساسی

وی تأکید کرد: نظارت بر روی تمام کالاها و محصولات به طور کامل وجود دارد و نظارت کالاهای اساسی نیز به صورت ویژه صورت می‌گیرد و گزارش آن به جلسات ماهانه کمیسیون تنظیم بازار ارائه می‌­شود.

جهانگیری در رابطه با نظارت اتاق اصناف در زمان بازگشایی مدارس گفت: گشت بازرسی اصناف نظارت بر بازار پوشاک و لوازم‌التحریر از یک ماه گذشته آغاز به کار کرده و این نظارت تا دوم مهرماه ادامه دارد و همزمان کمیسیون واحد بازرسی اتاق اصناف نیز بازار را رصد می‌­کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار می­‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر در بررسی ها مشخص شود که تقاضای کالایی مشخص افزایش یافته و امکان رشد بی رویه قیمت وجود دارد، تزریق کالا به بازار افزایش می­‌یابد تا از افزایش بی رویه قیمت ممانعت شود.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در پایان تأکید کرد: در تمام شرایط نظارت بر بازار عرضه و تقاضای محصولات وجود دارد و در حال حاضر نیز با نزدیک شدن به ایام محرم نظارت‌­ها به صورت جدی ادامه دارد.

انتهای پیام/فارس