اصفهان شرق

محیط های کودکان خود را با نوشت افزار ایرانی اسلامی مزین کنیم

کدخبر: 144726
1396/06/26 در ساعت 13:59

به گزارش اصفهان شرق، در آستانه بازگشایی مدارس اگر به فروشگاه های لوازم التحریر سری بزنید متوجه می شوید که هنوز وسائلی را که دانش آموزان و کودکان ما با انها سروکار دارند رنگ و بوی ایرانی و اسلامی ندارند و تصاویری از کارتون های خارجی بر روی انها خود نمایی می کند.

به همین مناسبت خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا به سراغ چند تن از فرهنگیان رفته و در این مورد نظرات انها را جویا شده است.

ابتدا به سراغ ریئس اداره اموزش و پرورش جرقویه علیا، عباس تیموریان رفتیم و نظر وی را جویا شدیم.

آموزش و پرورش در حمایت از نوشت افزارهای ایرانی، اسلامی و ارائه انها به دانش آموزان چه برنامه ای دارد؟

ما دانش آموزان را تشویق به خرید کالاهای ایرانی کرده و از انها حمایت می کنیم و در صورت دادن سهمیه لوازم التحریر سعی داریم که لوازم التحریر های ایرانی اسلامی تهیه شود.

طرح نوشت افزار های ایرانی، اسلامی چه تاثیری می تواند بر کودکان و دانش آموزان داشته باشد؟

اگر ما دانش آموزان و کودکان خود را از ابتدا تشویق به خرید اجناس ایرانی کنیم در انها انگیزه ایجاد می شود که در زمان های بعد نیز اجناس و نیازهای زندگی خود را ایرانی بخرند و در اقتصاد و شکوفایی آینده کشور سهیم باشند.

مسئولان و تولید کنندگان نوشت افزارها چه اقدامی را باید انجام دهند تا تولید ملی خودمان تاثیر بیشتری بر دانش آموزان و افراد جامعه داشته باشد؟

با کیفیت بخشی به اجناس و کنترل قیمت ها و حمایت از تولید کنندگان ایرانی می توان دانش آموزان را طوری تربیت کرد که همیشه خواهان خرید اجناس ایرانی باشند.

چرا با وجود تذکرات فراوان هنوز خانواده ها به طرف نوشت افزارهای خارجی می روند؟

بعضی مواقع بع خاطر کیفیت، بعضی وقتها به علت تبلیغات زیاد انها و برخی هم ممکن است جنس خارجی ارزانتراز جنس ایرانی به دست مصرف کننده برسد.

آیا شما به استقلال مدیریت دانش آموزان در انتخاب لباس، وسائل و … اعتقاد دارید؟

اولیا باید با مشورت کردن به دانش آموزان شخصیت دهند و طوری رفتار کنند که دانش آموزبرای تصمیم گیری در آینده آمادگی لازم را داشته باشد اما نظر بزرگترها را هم اهمیت دهد.

اگر در مدارس دانش آموزانی از نوشت افزار های خارجی استفاده کنند شما چه برخوردی با انها دارید؟

بهترین برخورد جایگزین کردن وسائل است؛ با دادن جایزه می توان اجناس ایرانی را جایگزین اجناس خارجی کرد و این فرهنگ در تمام ادارات رعایت شود.

به نظر شما ایا نوشت افزارهای ایرانی، اسلامی نسبت به سال های گذشته در مدارس بیشتر شده یا کمتر؟

در برخی موارد اجناس چینی در بازار فراوان یافت می شود ولی به هر حال با حمایت های دولت از تولیدات داخلی در بازار خرید وسائل با تصائیر خارجی کمتر شده است.

سخن شما به دانش آموزان و والدین چیست؟

با توجه به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از خرید کالاهای قاچاق و خارجی خوداری کنیم و با اینکار زمینه  اشتغال هموطنا را فراهم اوریم.

علی صادقی یک از فرهنگیان جرقویه علیا نیز در این مورد گفت:

درست است که خرید وسائلی که تصاویرکارتون های خارجی بر روی انها کشیده شده است بر روح و افکار کودکان ما تاثیر دارد و مسئولان ما نیز همیشه در سخنان خود موضوع فرهنگ را بیان می کنند ولی اگر مسئولان مربوطه سری به فروشگاه ها بزنند متوجه می شوند که تقصیر مردم و دانش آموزان نیست چرا که در یک فروشگاه می توان به جرات گفت لوازم التحریری با تصاویر بزرگان و شهیدان و دانشمندان ایرانی و … دیده نمی شود و دانش آموزان مجبورند که جنس خارجی را بخرند. ما باید ابتدا تولید کننده را تشویق و حمایت کنیم و الگویی به او معرفی کنیم و اقدام به تولید نوشت افزارهای ایرانی اسلامی کنند اگر در فروشگاه ما نوع ایرانی موجود باشد مردم خودشان از خرید اجناس خارجی اجتناب می کنند.

حسین محمدی فرهنگی دیگری در این مورد ارزان بودن واستفاده از تصاویر متنوع و مورد علاقه کودکان بر روی نوشت افزارهای خارجی را علت روی آوردن به این اجناس شده است.

گزارش از احمد صادقی

انتهای پیام/ اصفهان شرق