اصفهان شرق

فرمول هزار درصدی راه رسیدن به کمال در زمینه های معنوی، علمی و مادی

کدخبر: 144650
1396/06/25 در ساعت 18:56

اصفهان شرق_ ولی الله عرب مختاری، برای دستیابی به مدارج و مراتب والای معنوی، علمی و مادی راه های مختلفی وجود دارد که بهترین راه فرمول هزار درصدی یا اصل تدریج و استمرار است.

تجربه نشان داده است کسانی که از لحاظ علمی، مالی یا معنوی وضعشان خوب شده است به تدریج به این وضعیت رسیده اند و یک شبه به این موقعیت دست نیافته اند.

ضمن این که می دانیم باد اورده را باد می برد اما انچه با تلاش و زحمت به دست امده ماندگار و پر برکت برای خود و جامعه خواهد بود.

برای رسیدن به اهداف بالا و سرمایه های مفید علمی، مادی و معنوی باید فکر کنیم و راهکار پیدا کرد و کار و تلاش کرد تا به نتیجه رسید و به قول شاعر شیرین سخن:
نابرده رنج گنج میسر نمی شود
مزد ان گرفت جان برادر که کار کرد

نکته مهم و اساسی این است که برای دستیابی به هدف نباید عجله کرد بلکه باید با صبر و حوصله و تحمل مشکلات احتمالی کار را پیش برد و کار را به صورت مداوم و پیوسته و بدون شتاب زدگی انجام داد چرا که تلاش زیاد باعث خستگی و چه بسا دست کشیدن از کار می شود و انسان از رسیدن به هدف باز می ماند اما اگر به کم قانع باشد اما هر روز مقدار کمی نسبت به روز قبل پیشرفت و این روند ادامه داشته باشد رسیدن به هدف مطلوب حتمی است چنان که شاعر گفته است:
رهرو ان نیست که گهی تند و گهی خسته رود
رهرو ان است که اهسته و پیوسته رود

در پیش گرفتن فرمول هزار درصدی یا اصل تدریج و استمرار باعث می شود با مرور زمان شخص نتیجه کار خود را ببیند و برای رسیدن به کمال تلاش خود را ادامه بدهد و کمتر دچار مشکل شود و در صورت بروز مشکل با فکر و حوصله ان را بر طرف می کند و مشکلات را گردن دیگری نمی اندازد.

اسلام طرفدار توسعه در زندگی فردی و اجتماعی در زمینه های مختلف و دست یابی به حیات طیبه است که چنین زندگی پاک و پاکیزه ای فارغ از ربا، ریا، اعتیاد، انحراف و… است و در سایه ایمان و عمل صالح به دست می اید و شرط نتیجه بخش بودن عمل استمرار در کار است.

نباید بیکار نشست و دنبال این باشیم که دولت یا سرمایه داری پیدا شود و برای ما کار ایجاد کند. وقت از طلا ارزشمند تر است و نباید ان را تلف کرد؛ باید به سراغ کار و راهکار رفت.

در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واحدی به نام مشاغل خانگی وجود دارد که چند مورد از مشاغل خانگی پر درآمد کشور از این قرار است:
فرش بافی
بازاریابی تلفنی
عروسک سازی با به کارگیری هنر و خلاقیت
شیرینی پزی
خیاطی
صنایع دستی
پرورش گیاهان خانگی
که می شود راحت با استفاده از این مشاغل برای خود و خانواده و حتی دیگران شغل و درامد ایجاد کرد و از کم شروع کرد و به تدریج ان را توسعه داد و درامد خود را افزایش داد.
البته لازمه موفقیت در این امور هنر بازاریابی و فروش محصولات است.

با توکل بر خدا کار و تلاش را شروع کنیم و از تو حرکت از خدا برکت را مد نظر داشته باشیم و به جای انتظار از مسوولان برای حل مشکلات و ایجاد کار استین همت را بالا زده و با توکل بر خدا و اعتماد به نصرت الهی شغلی را بر گزینیم و قدم در مسیر گذاشته و با توجه به اصل تدریج و استمرار کار را پیش ببریم تا به هدف برسیم.

البته این موضوع رافع وظیفه مسوولان و کسانی که توانایی ایجاد شغل دارند نمی شود و انها هم باید به فکر مردم و ایجاد شغل و درامد برای افراد جویای کار بویژه جوانان باشند.

یک نمونه فعالیت مسجدی خواندن یک صفحه قران بعد از نماز در هر شب است که در کمتر از دو سال نمازگزاران یک دور کامل قران را در مسجد می خوانند. اما اگر بخواهیم یک باره این کار را انجام دهیم نمی شود و اگر بگوییم شبی یک صفحه کم است و نخوانیم هیچ وقت ختم قران در مسجد صورت نمی گیرد.

پس به کم قانع باشیم اما سعی کنیم هر روز یک مقدار کمی نسبت به روز گذشته در تحصیل علم و ایمان و درامد شغلی خود پیشرفت داشته باشیم تا موفق باشیم.

انتهای پیام/ اصفهان شرق