سرویس: اخبار شهرستان 16:11 - جمعه 24 شهریور 1396

امام جمعه ورزنه:

دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را نشان داده و از مظلوم حمایت کنند

حجت‌الاسلام شامحمدی گفت: کشورهای اسلامی در روابط اقتصادی و سیاسی خود با کشور میانمار تجدید نظر کنند، دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را بروز دهند و از مظلوم حمایت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه  ضمن تبریک روز مباهله و نزول سوره انسان(هل اتی) اظهار کرد: شان نزول سوره هل اتی بخاطر بیماری حسنین(ع) بود که برای شفای آن ها حضرت علی (ع) و زهرای مرضیه نذر کردند سه روز روزه بگیرند ودر سه روزی که روزه گرفتند موقع افطار مسکین،یتیم واسیر در این سه روز در خانه علی(ع) را زدند و ایشان اطعام و افطار خود را به آن ها دادند و خود با آب افطار کردند که در روز چهارم سوره انسان در منزلت این خانواده گرانقدر نازل شده که این روز  روز خانواده هم نام گذاری شده است.

وی به ویژگی های خانواده در جامعه قرآنی  اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده قرآنی وفای به عهد و نذر دارد و اگر عهدی با خدا بست به آن پایبند خواهد بود و این پایبندی باعث می شود که به عهد خود نسبت به همسر و فرزندان و خانواده پایدار باشد باید در شروع زندگی های مشترک ابتدا جوانان با هم عهد ببنند و بعد عقد ببندند چرا که صیغه عقد با صیغه طلاق باطل می شود ولی عهد هیچگاه شکسته و باطل نخواهد شد.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود:خانواده خوب باید از روزی که خداوند پرده ها را کنار می زند و حقیقت ذات ما برای همگان بر ملا می شود بترسد و دست به هر کاری نزند.

خطیب جمعه ورزنه به خانواده خوب از نظر قرآن اشاره و تصریح کرد: خانواده خوب اهل انفاق و دستگیری از مستمندان و نیازمندان است و وقتی اهل انفاق باشد برای مال دنیا و ارثی که به او می رسد بخل وطمع ودعوا ندارد.

امام جمعه ورزنه در ادامه به قناعت در زندگی اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی های خانواده خوب قانع بودن وقناعت کردن است و تمام کارهای خود را در انفاق و قناعت برای رضای خدا انجام می دهد و منتی بر سر دیگران ندارد که این منت گذاشتن در کار ها باعث اختلافات در خانواده می شود.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه در خطبه دوم ضمن تسلیت سالگرد وفات آیت الله خزعلی  اظهار کرد: آیت الله خزعلی یکی از علمای زاهد وم جاهدی بود که با وفات ایشان ضایعه ای بر پیکر انقلاب واسلام به وجود آورد مبارزات ایشان در دوران رژیم ستم شاهی و دستگیری ایشان و همچنین این که ساواک او را روحانی افراطی و اخلاگر معرفی کرده بود از اصالت ومجاهدت ایشان است.

 وی در ادامه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسلمانان میانمار اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دنیای اسلام  به مسلمانان عالم هشدار می دهد که در جلو یک ونیم میلیارد مسلمان  یک ملتی را مظلومانه می کشند و زیر چکمه ظالمین لگد مال می شوند و باید کشورهای اسلامی فشارهای سیاسی خود را نسبت به دولت میانمار بخاطر نسل کشی که صورت می گیرد انجام دهند و در رابطه اقتصادی وسیاسی خود با این کشور تجدید نظر کنند دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را بروز دهند و بیدار شوند واز مظلوم حمایت کنند.

 امام جمعه ورزنه تصریح کرد: تمام مسئولان از نماینده مجلس گرفته تا دولت و همه همه باید از مسلمانان مظلوم میانمارحمایت کنند و دولت باید اقدامی عاجل انجام دهد وظیفه مردم هم این است که از مسئولین خود در ارتباط با حمایت از مسلمانان مظلوم مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.