سرویس: اخبار شهرستان 13:53 - جمعه 24 شهریور 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

مباهله سندی بر حقانیت اسلام / امروز انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان است

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی باید پایگاه انقلاب اسلامی و حمایت از آن باشد، گفت: امروز انقلاب اسلامی خاری است در چشم دشمنان دین و در این مصاف هیئت ها باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های امروز نماز جمعه  پس از دعوت نماز گزاران به تقوای الهی به ادامه مباحث سازگاری در محیط خانواده پرداخت و گفت: یکی از عوامل مهم در ایجاد سازگاری اخلاق نیکو است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا این روابط نیکو میان همسران ایجاد شود، برای این کار مهارت هایی نیاز است که یکی از آن ها تغافل است.

وی افزود: تغافل آن است که آدمی چیزی را بداند ولی با اراده و عمد خود را غافل نشان دهد، این یکی از مهارت های خوش خلقی با همسر است که رفتارهای نامطلوب همسر که چندان چشمگیر نبوده و در خفا صورت گرفته است را به رخ او نکشیم و خود را از آن غافل نشان دهیم.

خطیب جمعه محمدآباد  از دیگر عوامل ایجاد خوش خلقی را سخاوت مندی عنوان و تصریح کرد: خودداری از بذل و بخشش به همسر در موارد زیادی، عامل تندخویی و بد اخلاقی طرف مقابل می شود، از طرف دیگر بذل و بخشش به همسر آن هم بدون درخواست قبلی، از مصداق های خوش اخلاقی همسر شمرده شده است که به رفتار و اخلاق پسندیده طرف مقابل نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ۲۴ ذی الحجه و روز مباهله بیان داشت: حادثه ای که در این روز در صدر اسلام اتفاق افتاد سندی بر حقانیت اسلام، پیامبر اکرم و اهل بیت است.

امام جمعه شهر محمدآباد با توجه در پیش بودن  محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به نکاتی در این زمینه اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: شرط اول در عزاداری امام حسین(ع) اخلاص است، اگر به خاطر خداوند وارد عزاداری امام حسین علیه السلام شویم مثمر ثمر خواهد بود.

خطیب جمعه محمدآباد با بیان این که در این عزاداری ها باید فرصتی را به معارف اسلامی اختصاص داد، خاطر نشان کرد:  این ماه، ماه امر به معروف و نهی از منکر است و باید در مراسم هایی که برگزار می شود به احیای این فریضه پرداخته شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی باید پایگاه انقلاب اسلامی و حمایت از آن باشد، گفت: امروز انقلاب اسلامی خاری است در چشم دشمنان دین و در این مصاف هیئت ها باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

وی اذعان داشت: اینکه امروز ابرقدرت ها حاظر شده اند که با حمایت از جلادان و دولت ها و انسان های گرگ صفت آبروی خود را به خطر بیندازند، به خاطر این است که انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمند تر می شود و منافع آن ها را به خطر می اندازد.

امام جمعه شهر محمدآباد در پایان اظهار کرد: امروز جنایاتی که در میانمار، یمن و… صورت می گیرد نشان از عجز و ناتوانی و احساس خطر دشمنان اسلام است، باید در این تقابل بین حق و باطل، فرصت را مغنتم شمرد و از حق دفاع کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.