سرویس: غیر تولیدی 11:19 - جمعه 24 شهریور 1396

معاون آب منطقه‌ای اصفهان:

۲۱۸ میلیون متر مکعب از حجم ‌آب سد زاینده‌رود باقی مانده است

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به حجم باقی مانده از سد زاینده‌رود گفت: در حال حاضر حدود ۲۱۸ میلیون متر مکعب از حجم سد زاینده رود باقی مانده است.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور با اشاره به حجم باقی مانده از سد زاینده‌رود اظهار داشت: در حال حاضر حدود 218 میلیون متر مکعب از حجم سد زاینده‌رود باقی مانده است که مطابق با برنامه‌های پیش بینی شده این میزان باقی مانده از سد، آب شرب اصفهان را تا پایان سال تامین می‌کند.

وی با اشاره به زمان بازگشایی مجدد سد زاینده‌رود افزود: زمان بازگشایی مجدد سد زاینده رود بستگی به مصوبات شورای هماهنگی و نیز بسته به وضعیت و میزان بارش‌ها در فصل پاییز دارد.

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان حجم باقی مانده از سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل سال 95 است، شاید هم 5 درصد میزان حجم سد از سال گذشته بیشتر باشد.

وی به میزان بارندگی در سال جاری اشاره و بیان کرد: پیش بینی‌های مختلفی در خصوص میزان بارندگی‌ها بوده است در این راستا احتمال بارندگی‌های زودرس پاییزی پیش بینی شده اما در خصوص مقدار بارندگی‌ها هنوز پیش بینی قابل توجهی نشده است.

بصیر پور گفت: حجم غیر قابل استفاده از سد زاینده رود در محاسبات برنامه‌های سد منظور می‌شود و در حال حاضر همان 218 میلیون متر مکعب به صورت خالص در سد زاینده‌رود آب وجود دارد.

وی با اشاره به آثار کمبود آب بر روی تالاب گاوخونی خاطرنشان کرد: با این مقدار حجم از آب سد زاینده‌رود امکان رسیدن آب به تالاب گاوخونی در زمان بازگشایی وجود ندارد و این موضوع سبب مشکلاتی برای تالاب گاوخونی می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.