سرویس: تولیدی 17:37 - پنجشنبه 23 شهریور 1396

تأملی در پشت پرده‌ کشتار مسلمانان میانمار؛

اومانیسم بودائی؛ رمز ادامه حیات تروریسم و تداوم اسلام ستیزی در غرب

به راستی چگونه است که کشتن یک حیوان در غرب از سوی مهمترین رسانه های مدعیان دروغین حقوق بشر به شدت محکوم می شود اما پاک سازی نژادی تمام عیار در میانمار با روزۀ سکوت چشم آبی ها مواجه می شود؟!

اصفهان شرق_مهدی نجفی، تراژدی نسل کشی مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار توسط بودائیان افراطی، قلب و روح هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند و سایۀ سنگین غم و اندوه مسلمان کشی و تجسم عینی مظلومیت زاید الوصف مسلمانان در مسألۀ حقوق بشر رادر جان آحاد بشر می افکند، از سوی دیگر ماهیت پوشالی مدعیان حقوق بشر را بیش از پیش برای مردم جهان نمایان می کند.

به راستی هیچ واژه ای را نمی توان یافت تا ننگ سکوت خائنانۀ غول های رسانه ای جهان و دولت های غربی مدعی حقوق بشر در برابر جنایات وحشانۀ بودائیان تندرو در به آتش کشیدن زنده زندۀ مسلمانان و محرومیت فراگیر مسلمانان روهینگیایی از حقوق شهروندی را توصیف کند.

به راستی چگونه است که کشتن یک حیوان در غرب از سوی مهمترین رسانه های مدعیان دروغین حقوق بشر به شدت محکوم می شود اما پاک سازی نژادی تمام عیار در میانمار با روزۀ سکوت چشم آبی ها مواجه می شود؟!

بی شک در تبیین چرایی سکوت غرب در فاجعۀ میانمار و اسارت مدعیان دروغین حقوق بشر در گرداب شیطان و حصول اوج پلیدی و پلشتی دولت های و رسانه های غربی می توان دلایل فراوانی ذکر کرد لیکن نگاه مبنایی به غرب و مکاتب غیر توحیدی در شرق هم چون بودائیسم ما را به اومانیسم می رساند که نقطۀ تلاقی این دو جریان در اسلام ستیزی به شمار می آید.

البته برخی تحلیل گران در چرایی سکوت و بی اعتنایی غرب در مسألۀ کشتار مسلمانان میانمار، فقدان منابع انرژی نفت و گاز در میانمار و بی معنایی این کشور فقیر برای غرب را مطرح می کنند.

هم چنین مخالفت رسانه های غربی صهیونیستی در بازنمایی افراط گرایی غیر مسلمانان برای رسانه هایی که عمری بر طبل افراط گرایی مسلمانان می کوبیدند از جمله دلایل دیگر در چرایی سکوت شرم آور دولت های غربی است، لیکن ورای از این دلایل و تحلیل های دیگر که در جای خود می تواند دارای اهمیت باشد، لیکن وجود اشتراکات عمیق فکری میان بودائیسم و اومانیسم غربی در اسلام ستیزی به عنوان مهمترین راهبرد غرب در اسلام زدایی، بیش از پیش می تواند حقیقت سکوت شرم آور قدرت های استکباری را در مواجهه با هلوکاست مسلمانان میانمار بر ملا سازد.

گفتنی است احکام پنجگانه اخلاقی در بودائیسم، بودائیان را از کشتن هر موجود زنده منع می کند لیکن دخالت های غرب به ویژه آمریکا در جنوب شرق آسیا در نهایت به تشدید پیوند انسان گرایی در بودائیسم و اومانیسم غربی و در نهایت به خشونت گرایی و اسلام ستیزی در نسل کشی مسلمانان میانمار انجامید.

در تبیین این مسأله باید ردپای بودیسم را در آثار فرهنگی و هنری جوامع غربی به ویژه سینمای هالیوود و دیگر محصولات دیجیتالی غرب، فراماسونری، کابالاییسم و شیطان پرستی جستجو کرد، که نشان می دهد قدرت های استکباری برای مقابله با موج گرایش جوامع غربی به اسلام ، اومانیسم عرفانی سکولار هم چون آئین بودا را به عنوان پادزهر مقابله با اسلام گرایی در غرب مورد توجه قرار داده است.

نباید فراموش کرد نفی خالق یکتا و جایگزینی انسان به جای خدا(اومانیسم)، در غرب و شرق به نهیلیسم و پوچ گرایی، خشونت و بی بندوباری می انجامد، لذا شباهت بی مانند سبک زندگی غربی و زیست جوامع بودایی به ویژه در خشونت طلبی علیه مسلمانان در میانمار و نیز ترویج فساد و فحشاء در جنوب شرق آسیا در کشورهایی هم چون تایلند…معلول اشتراکات عمیق فکری و نظری در اومانیسم بودایی و اومانیسم غربی است.

لازم به ذکر است بازتولید افکار انحرافی و غیر توحیدی بودیسم در محصولات فرهنگی و هنری غرب و مکاتب بودایی، زنگ خطر نفوذ اومانیسم بودایی در ساحت فرهنگی نظام اسلامی به ویژه در رسانۀ ملی به صدا درآورده است، لذا تبلیغ رایگان و جاهلانۀ بودیسم در رسانۀ ملی در قالب سریال ها و انیمیشن های کره ای و… بسیار تأمل برانگیز است که ضرورت مقابله همه جانبه با اومانیسم بودایی در ساحت فرهنگی و هنری کشور را اجتناب ناپذیر می سازد.

بدیهی است افراط گرایی در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا در قالب اومانیسم بودایی، فرصت طلایی برای حامیان تروریسم به وجود آورده است تا داعش غیر اسلامی(بودائیان تندرو) را در جوامع اسلامی به ویژه کشورهای جنوب شرق آسیا هم چون اندونزی و مالزی که بیشترین تعداد مسلمانان را در خود جای داده است جایگزین گروه های تکفیری قرار دهد.

از این رو جنایات بودائیان تندرو، تکمیل پازل اسلام ستیزی در سیاست های آینده پژوهی قدرت های استکباری به شمار می آید به ویژه انکه شکست های خفت بار گروه های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه، حامیان تروریسم به ویژه آمریکا را مجاب کرده است تا برای بحران سازی در کشورهای اسلامی به ویژه منطقۀ جنوب شرق آسیا، بودائیان متعصب را که جنایاتشان دست کمی از داعش ندارد به عنوان مهمترین ابزار مقابله با موج عظیم اسلام گرایی در جهان مورد استفاده قرار دهد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.