سرویس: غیر تولیدی 15:10 - پنجشنبه 23 شهریور 1396

ولایتی:

اسلامی بودن دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی ماست/به هویت ایرانی افتخار می‌کنیم

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: آرزوی ما این است که اسم دانشگاه آزاد اسلامی با مسما بوده و این دانشگاه واقعا اسلامی باشد.

به گزارش اصفهان شرق، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: آرزوی همه ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی واقعا اسلامی بوده و اسمش با مسما باشد.

وی با بیان اینکه براساس نظرسنجی از دانشجویان پرجاذبه ترین درس برای دانشجویان درس فرهنگ و تمدن اسلامی است، افزود: ما از سال ها پیش به فکر کار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بودیم و نخستین قدم این بود که کتاب و منابع لازم برای این کار باشد که این منابع در حال حاضر وجود دارد.

ولایتی ادامه داد: علت اهمیت این کار این بود که عده ای منکر تمدن اسلام بودند و به همین دلیل ما ابتدا تعریف تمدن را بیان و سپس با هر تعریف، تمدن اسلامی را مطرح کردیم.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تمدن، تبلور فرهنگ است، اظهار داشت: هر قومی ممکن است فرهنگ داشته باشد ولی تمدن نداشته باشد که با هر فرهنگی درنظر بگیریم اسلام دارای تمدن است و مسلمانان هزار سال مشعل دار تمدن بشر بودند.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در ادامه خطاب به اساتید معارف دانشگاه آزاد، گفت: پیشنهادم این است که شما به عنوان استاد معارف، فرهنگ ایرانی را فراموش نکنید، همین معتقدین به اسلام از مدافعان واقعی ایران هستند، آنهایی که در دفاع مقدس شهید شدند، برای دفاع از اسلام و ایران بود، چقدر فرد بی‌اعتقاد به اسلام در بین شهدا بود؟

وی ادامه داد: ما به هویت ایرانی افتخار می‌کنیم، زیرا ایرانی‌ها بارها مورد تأیید ائمه اطهار(ع) قرار گرفتند، ایرانی‌ها از ابتدا اسلام راستین که همان اسلام اهلبیت است را پذیرفتند.

ولایتی افزود: دو اتفاق به مرکزیت ایران رخ داد که یکی شکل‌گیری عرفان اسلامی و دیگری فتوت بود، عرفان اسلامی، وجود شعرای ما و عرفانی که مردمی شد، فتوت است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.