سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:05 - چهارشنبه 21 اسفند 1392

افزایش پهنای باند اینترنت به یک مگابایت

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ارتباط با شبکه پهنای باند مفید برای کاربران اینترنت گفت: در حال حاضر پهنای باند مفید اینترنت معادل ۲۵۶ کیلوبایت است که سال آینده این میزان به یک مگابایت افزایش می‌یابد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس: کاظم ابراهیمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین شرکت ارتقاء دهنده در کشور، منطقه و حتی دنیا معرفی شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت در سه حوزه سرویس تلفن ثابت، تلفن همراه و سیستم دیتا در ۳۱ استان کشور در حال فعالیت است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: حضور در تمام استان‌های کشور نشان‌دهنده توسعه مخابرات بوده که سبب شده شبکه‌ای بسیار مهم و وسیع ارتباطی در کشور ایجاد شود.

ابراهیمی اذعان داشت: از ۱۸ آبان‌ماه ۸۸ این شرکت خصوصی شد و هم‌اکنون ۵۰ درصد سهم این شرکت به شرکت ارتباطات مبین، ۲۰ درصد سهم دولت، ۲۰ درصد سهم سهام عدالت و ۱۰ درصد آن به افراد حقیقی تعلق دارد.

وی متذکر شد: هدف این شرکت تامین شبکه‌ای کامل، جامع و به روز بوده است که احساس می‌کنیم تا حد امکان فعالیت‌های خود را حول دو محور ایجاد و ارائه خدمات مناسب، انجام داده‌ایم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برگزاری مجمع مخابرات ایران در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و افزود: با برگزاری این مجمع، سود سهام مخابرات به مجموعه مخابرات، پنج درصد آن در کشور و مابقی بر اساس سهامی موجود در کشور توزیع می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: ایران به عنوان نخستین شرکت در سطح کشور دارای گردش مالی بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: در کنار گردش مالی و سوددهی بالای این شرکت، باید سرویس‌دهی عالی و با کیفیت نیز ارائه شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ارتباطات را نیاز بشر امروز دانست و گفت: با آمدن نسل سه و چهار تلفن همراه امکاناتی برای جامعه ایجاد می‌شود که ارتباطات و فاصله‌ها به حداقل برسد.

ابراهیمی با بیان اینکه ارتباطات اهرم اصلی توسعه بشریت است، افزود: همچنین ارتباطات به عنوان اهرم اصلی تامین رفاه و آسایش مردم، می‌تواند تامین کننده امنیت در جامعه باشد.

وی تاکید کرد: در دهه آینده اپراتورهایی موفق هستند که از تک‌محوری بودن خارج شده و با سطح بالای تکنولوژی نائل شوند.

این مسئول خطاب به مسئولان مخابرات خراسان جنوبی متذکر شد: تامین سرویس برای آحاد مردم و افزایش درآمد و نقدینگی سالم برای دولت و شرکت را به شدت مدنظر قرار دهید.

ابراهیمی اضافه کرد: هم‌اکنون نیازهای اولیه در این استان فراهم شده و با افزایش کیفیت و سرویس‌های افزوده می‌توان موجبات رضایت مردم را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۷ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور ۷۵ درصد است، یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن همراه در خراسان جنوبی به ۸۰ درصد می‌رسد که درصد قابل توجهی برای این استان به شمار می‌رود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران متذکر شد: شرکت مخابرات در سال جاری به دنبال افزایش تعرفه نبوده بلکه تعدیل تعرفه مدنظر آن بوده است.

ابراهیمی تاکید کرد: در صورت موافقت وزارت ارتباطات و براساس سیاست‌های کشور مبنی بر پرهیز از تورم‌زایی، احتمال افزایش ۱۰ درصدی میزان تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه وجود دارد.

وی با اشاره به بخش اعتبارت سرمایه‌ای شرکت مخابرات در سال آینده، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات در سال ۹۳ معادل ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اخذ مجوز فعالیت اپراتور سوم را از جمله برنامه‌های سال آتی عنوان کرد و اذعان داشت: امید است براساس وعده‌های وزارت ارتباطات موفق به اخذ مجوز فعالیت اپراتور سوم بشویم.

ابراهیمی در ارتباط با شبکه پهنای باند مفید برای کاربران اینترنت، افزود: در حال حاضر پهنای باند مفید اینترنت کاربران معادل ۲۵۶ کیلوبایت است که در سال آینده این میزان به یک مگابایت افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.