سرویس: اجتماعی 10:35 - پنجشنبه 23 شهریور 1396

مدیرکل کانون بازنشستگان اصفهان:

میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان اصفهان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است

مدیر کل کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان اصفهان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

به گزارش اصفهان شرق، شهروز عبادی در حاشیه مراسم تقدیر از بازنشستگان کشوری شهرستان شهرضا و در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به تشکیل شورای‌عالی کانون‌های بازنشستگی کشور اظهارداشت: تشکیل این شورا در راستای تأمین مطالبات بازنشستگان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در شورای‌عالی کانون‌های بازنشستگی کشور مهم‌ترین مسائل و معضلات بازنشستگان با مسئولان اجرایی کشوری مطرح و پیگیری می‌شود، افزود: خدمت به بازنشستگان نشانه تکریم لیاقت و خدمت صادقه است زیرا افرادی که اکنون در سن بازنشستگی قرار دارند خدمات زیادی را به جامعه انجام داده‌اند.

مدیر کل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان با بیان اینکه تکریم بازنشستگان مایه برکت بوده و یک وظیفه همگانی است، گفت: تکریم بازنشستگان امری است که بایدتمام مسئولان و آحاد مختلف جامعه آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به انتظارات بازنشستگان در مورد معیشت، امکانات رفاهی ودغدغه آینده فرزندان، افزود: با تمام مشکلات موجود انتظارات معیشتی و اقتصادیبازنشستگان کاملا به حق بوده است.

عبادی بیان کرد: در حال حاضر 75 درصد از حقوق بازنشستگان از سوی دولت، 15 درصد از محل سود شرکت‌های سرمایه گذار و 10 درصد از محل کسورات شاغلان دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان استان یک میلیون و 750 هزار تومان در ماه است، گفت: حداقل حقوق پرداختی یک میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر آن که مربوط به قضات و اعضای هیئت علمی بازنشسته بوده حدود 6 میلیون تومان است.

مدیر کل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان با اشاره به وجود 62 هزار نیروی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، بیان کرد: میانگین حقوق پرداختی با شاغلان استان 2 میلیون و 850 هزار تومان است، که کسورات قانونی از حقوق آن‌ها برای پرداخت حقوق افراد بازنشسته انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: برای پرداخت حقوق یک بازنشسته باید کسورات قانونی از حقوق 5 نفر شاغل انجام شود که در حال حاضر این تعداد به کمتر از یک نفر کاهش پیدا کرده و این امر از علل ایجاد مشکلات مالی در صندوق بازنشستگی استان است.

مدیر کل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان، بعد از استان‌های تهران و خراسان، سومین استان کشور از نظر تعداد بازنشستگان دستگاه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه وجود بحران در صندوق‌های بازنشستگی در ردیف بحران‌هایی همچون خشکسالی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.