سرویس: اجتماعی 16:18 - دوشنبه 20 شهریور 1396

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان مطرح کرد:

اجرای تور رایگان متروگردی و طرح آموزش شهروندی قطارشهری اصفهان

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه گفت: تور متروگردی ایستگاه‌های قطارشهری و همچنین طرح آموزش شهروندی مترو، همزمان با راه‌اندازی فاز سوم خط یک، با استقبال گسترده شهروندان آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد نورصالحی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگ‌ساز به منظور افزایش گرایش مردم به موضوع حمل و نقل پاک و به خصوص مترو اظهار داشت: با توجه به ضرورت آشنایی مردم با فعالیت‌های متروی اصفهان و راه‌اندازی فاز سوم خط یک متروی اصفهان، برنامه‌های مختلفی در این زمینه مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای هفتگی اقشار مختلف مردم از ایستگاه‌های قطارشهری و طرح آموزش شهروندی ادامه داد: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در حال حاضر به صورت دائمی اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه ادامه داد: تور متروگردی ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان و همچنین طرح آموزش شهروندی متروی اصفهان همزمان با راه‌اندازی فاز سوم خط یک، با استقبال گسترده شهروندان اصفهانی آغاز شد.

وی افزود: این طرح که از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه کار خود را آغاز کرده، به بازدیدهای هفتگی از متروی اصفهان می‌پردازد.

نورصالحی بیان کرد: در این طرح، شهروندان مختلف پس از ثبت‌نام و معرفی، در ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با محل ایستگاه‌ها سازه‌ها، معماری و بخش‌های مختلف ایستگاه، در دوره‌های آموزش شهروندی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی مترو، آشنایی با ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان، برنامه‌های فرهنگ‌ساز در خصوص مترو، آموزش شهروندی و نحوه استفاده از مترو از جمله برنامه‌های اجرا شده در این طرح است.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان اضافه کرد: مربیان مدارس، مهدکودک‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران فرهنگسراها و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر شهروندان اصفهان از این طرح استقبال ویژه‌ای به عمل آورده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند و قرار است که همزمان با آغاز سال تحصیلی، برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان اصفهانی در این خصوص در نظر گرفته شود.

علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند با شماره تلفن۳۴۳۵۸۴۱۰ الی ۱۴، داخلی ۴۸۱ تماس حاصل کنند.

گفتنی است، با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون ۱۶ کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال ۹۶، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.